Pages

Monday, November 5, 2012

ලෝකයේ මුස්ලිම් ව්‍යාප්තිය ලංකාවට අදාල වන්නේ කෙසේ ද?

පීටර් හැමන්ඞ් නැමැත්තා 1960 දී කේප්ටවුන් නුවර උපත ලැබුවේ ය. ඔහු 1977 දී කිරිස්තියානි ආගම වැළඳ ගත්තේ ය. ඔහු දැන් පූජකවරයෙකු සහ මිෂනාරීවරයෙකු ලෙස වැඩ කරයි. FRONTLINE FELLOWSHIP යන කිරිස්තියානි සංවිධානයේ නිර්මාතෘ සහ අධ්‍යක්‍ෂක ඔහු ය. ^FRONTLINE FELLOWSHIP WEBSITE : WW.FRONTLINE.ORG.ZA මහාචාර්ය පීටර් හැමන්ඞ් නැමැත්තා විසින් ලියන ලද ‘‘වහල්භාවය, ත‍්‍රස්තවාදය සහ ඉස්ලාම්: එහි ඓතිහාසික මූලාශ‍්‍ර සහ වර්තමාන තර්ජන’’ නමැති පොතෙන් උපුටා ගත් කරුණු අනුව මුස්ලිම් වරුන්ගේ ඉස්ලාම්වාදය ලොව පුරා ව්‍යාප්ත වන ආකාරය සහ ප‍්‍රධාන රටවල එම රටේ මුළු ජනගහනයට සාපේක්‍ෂව මුස්ලීම් ප‍්‍රතිශතය අඩු වැඩි වන විට ඔවුන්ගේ ඉල්ලීම් සහ මුස්ලිම් අයිතිවාසිකම් ව්‍යාප්ත කරන ආකාරය වටහා ගෙන ඔවුන් ශී‍්‍ර ලංකාවේ ක‍්‍රියා කරන ආකාරය අප සියලූ දෙනා අවබෝධ කර ගැනීම වැදගත් බව අවධාරණය කිරීමට කැමැත්තෙමු.

ලෝකයේ ව්‍යාප්තවන ආකාරය

දේශපාලනික වශයෙන් ඍජු ප‍්‍රතිපත්ති ඇති, ඉවසිලිමත්ව ක‍්‍රියා කරන සහ සංස්කෘතික විවිධත්වයක් ඇති සමාජ ඇති රටවල මුස්ලිම් ආගමික නිදහසට ඉඩ අවසර ලබා දුන් විට ඔවුන්ගේ වෙනත් අවශ්‍යතාවන්ද ක‍්‍රමයෙන් ඇතුල්වීමට පටන් ගනී. ඒවා ක‍්‍රියාත්මක වන්නේ මෙසේ ය. යම්තාක් කල්  ඕනෑම රටක මුස්ලිම් ජනගහන ප‍්‍රතිශතය 2% හෝ ඊට අඩු නම් ඔවුන් වෙනත් ජාතීන්ට හිරිහැරයක් නො වන සේ ඉතාමත් සාමකාමී සුළුතර ජන කොටසක් සේ ජීවත් වෙති.

මෙයට උදාහරණ සේ පහත සඳහන් රටවල් ගත හැක.

ඇමෙරිකාව 0.6%  මුස්ලිම්   චීනය  1.8% මුස්ලිම්
ඕස්ටේ‍්‍රලියාව 1.5% මුස්ලිම්   ඉතාලිය  1.5% මුස්ලිම්
කැනඩාව  1.9% මුස්ලිම්   නෝර්වේ 1.8% මුස්ලිම්

මුස්ලීම් ජනගහන ප‍්‍රතිශතය 2% සිට 5% දක්වා වන විට වෙනත් සුළු ජන කොටස් වළ අය තමන්ගේ ඉස්ලාම් ආගමට හරවා ගැනීමට තැත් කරති. මෙය එම රටවල බන්ධනාගාරවල සිරකරුවන් සහ වීථිවල ගැවසෙන මැර කල්ලි අතර බොහෝ සේ දක්නට ලැබෙන ප‍්‍රවණතාවයකි.

මෙයට උදාහරණ සේ පහත සඳහන් රටවල් ගත හැක.

ඩෙන්මාර්කය  2% මුස්ලිම්   ස්පාඤ්ඤය 4% මුස්ලිම්
ජර්මනිය   3.7% මුස්ලිම්   තායිලන්තය 4.6% මුස්ලිම්
බි‍්‍රතාන්‍ය  2.7% මුස්ලිම්

මුස්ලිම් ජනගහන ප‍්‍රතිශතය 5% ක් වන විට ඔවුන් එම රටේ සිටින තමන්ගේ ජනගහන අනුපාතයට සරිලන ආකාරයට බලපෑම් කිරීමට පටන් ගනිති. උදාහරනයක් ගතහොත් මේ වන විට ඔවුන්ගේ විශ්වාසය අනුව පිරිසිදු යයි කියන ‘‘හලාල් ’’ක‍්‍රමයට ආහාර සැකසීම ඉල්ලා සිටිති. මෙසේ කිරීමෙන් මුස්ලිම් අයට රැුකියාවල් ලබා ගනිති. මේ එක්කම ඔවුන් ඒ රටවල් වල සුපිරි වෙළඳ සංකීර්ණ වල ‘‘හලාල්’’ දැන්වීම් අලවන ලෙසට බලපෑම් කරති. එසේ නොකළ හොත් එවැනි වෙළඳ සංකීර්ණ වලට එරෙහිව දැඩි කි‍්‍රයා මාර්ග ගන්නා බවට තර්ජන කරති.

මෙයට උදාහරණ සේ පහත සඳහන් රටවල් ගත හැක.

ප‍්‍රංශය   8% මුස්ලිම්  ස්විට්සර්ලන්තය  4.3% මුස්ලිම්
පිලිපීනය   5% මුස්ලිම්  නෙදර්ලන්තය  5.5% මුස්ලිම්
ස්වීඩනය   5% මුස්ලිම්  ටි‍්‍රනිඩෑඞ් සහ ටොබාගෝ 5.98% මුස්ලිම්

මේ වන විට එවකට රට පාලනය කරන ආණ්ඩුවට බලපෑම් කර ඉල්ලා සිටින්නේ තමන් ජීවත් වන ප‍්‍රදේශවල/නිවාස සංකීර්ණ වල පාලනය මුස්ලිම් පාලන නිතිය වන ‘‘ෂාරියා නීතියට’’ අනුකූලව තම තමන් පරිපාලනය කර ගැනීමට අවසරය යි. ඔවුන්ගේ ඉලක්කය වන්නේ මුළු ලොවම ඉස්ලාමීය ආගමට හරවා ගැනීම ය.

යම් රටක මුස්ලිම් අය එම රටේ ජනගහනයෙන් 10% ක් වූ විට ඔවුනගේ ක‍්‍රියා පිළිවෙත වන්නේ එම රටේ පවතින යම් යම් ප‍්‍රමිතීන් ගැන පැමිණිලි කර උද්ඝෝෂණ කිරීම සහ නීති විරෝධී ලෙස හැසිරීම ය. මෙම ප‍්‍රවණතාවය දැනටමත් ප‍්‍රංශ රටේ සිදුවෙන රථවාහන පිළිස්සීම් වැනි දේවල් වලින් අපි හොඳාකාරව දකිමු.

මුස්ලිම් නොවන  ඕනෑම දෙයක් ඉස්ලාම් ආගමට රිදවන්නේය යන්න ඔවුන් හුවා දක්වා, ඒ හේතු කොට ගෙන කෝළාහළ, උද්ඝෝෂණ, තර්ජන සමාජය තුළ දියත් කරති. මෙයට උදාහරණයක් ලෙස මහමත්තුමා ගැන ඇඳපු කාටුන් චිත‍්‍රවලට එරෙහිව ඇම්ස්ටර්ඩෑම් නුවර (නෙදර්ලන්තයේ* ඇති වූ සිද්ධි සඳහන් කළ හැක. මෙවැනි සිද්ධීන් දිනපතා මුස්ලිම් අය ජීවත්වන කොටස් වල පහත සඳහන් රටවල බොහෝ සේ දක්නට ඇත.

ගයානා   10% මුස්ලිම්  කීනියා (අප‍්‍රිකාවේ* 10% මුස්ලිම්
ඊශ‍්‍රායලය   16% මුස්ලිම්  රුසියාව  15% මුස්ලිම්

20% ක් මුස්ලිම් ජන අනුපාතයක් ඇතිවූ විට එම රට තුළ ඇෙඟ් මයිල් කෙලින් වන තරම් භයානක කැරලි කෝලාහල, ජිහාඞ් ආයුධ සන්නද්ධ කල්ලි ක‍්‍රියා පිළිවෙත්, මිණී මැරුම්, ක‍්‍රිස්තියානි සහ යුදෙව් පල්ලි පිලිස්සීම් වැනි දේ සංවිධානය කරති. මෙවැනි සිදුවීම් මේ රටවල දක්නට ලැබේ.

ඉතියෝපියාව  32.8% මුස්ලිම්

 40% ක් මුස්ලිම් ජන අනුපාතයක් ඇති වූ විට එම රටවල් තළ දරුණු මිනීමැරුම්, අන්තවාදී ත‍්‍රස්තවාදී කටයුතු නොනවත්වා කරගෙන යන ආයුධ සන්නද්ධ යුද්ධ පහත සඳහන් රට වල පවත්වා ගෙන යනු ලැබේ.
 බොස්නියාව  40% මුස්ලිම්  ලෙබනනය   59.7% මුස්ලිම්
 චැඩි (අප‍්‍රිකාවේ*  53.1% මුස්ලිම්

60% ක් වූ මුස්ලීම් ජන අනුපාතයක් ඇති වූ විට එම රටවල් තුළ ඉස්ලාම් ලබ්ධිකයින් නොවන සියල්ලටම එරෙහිව ෂාරියා නීතිය ක‍්‍රියාත්මක කර සමාජ ශෝධන ක‍්‍රියා මාර්ග දියත් කරති. එසේම අන්‍ය ආගම් අදහන්නන් ගෙන් අය කරන ‘‘ජිස්යා නීතිය’’ පනවා බද අය කරති.
ඇල්බේනියාව  70% මුස්ලිම්
මැලේසියාව  60.4%  මුස්ලිම්
කටාර්   77.5% මුස්ලිම්
සුඩානය   70% මුස්ලිම්

80% ක් මුස්ලිම් ජන අනුපාතයක් ඇති වූ විට එම රටවල් තුළ දරුණු අන්දමට ඉස්ලාමීය නොවන අයට වද හිංසා පමුුණුවනු ඇත. ආණ්ඩුවේ ආයතන තුළ පවා ආගමික මොල සේදීම් කරති. මිණී මැරුම් කරති. අන්‍ය ආගමිකයින් රටින් නෙරපා යැවීමට සැළසුම් සහගත ක‍්‍රියා පිළිවෙත් යොදති. මෙවැනි දේ පහත සඳහන් රටවල බහුල ය.
බංගලිදේශය  83% මුස්ලිම්
ඊජිප්තුව   90% මුස්ලිම්
ගාසා   98.7% මුස්ලිම්
ඉන්දුනීසියාව  86.1% මුස්ලිම්
ඉරාන්   98% මුස්ලිම්
ඉරාකය   97% මුස්ලිම්
ජෝර්ඩානය  92% මුස්ලිම්
මොරොක්කෝව  98.7% මුස්ලිම්
පකිස්තානය  97% මුස්ලිම්
පැලස්තීනය  99% මුස්ලිම්
සිරියාව   90% මුස්ලිම්
ටජිකිස්තානය  90%  මුස්ලිම්
තුර්කිය   99.8% මුස්ලිම්
එක්සත් අරාබි රජය 96% මුස්ලිම්

100% ක් මුස්ලිම් ජන අනුපාතයක් ඇති වු විට ඔවුන්ගේ විශ්වාසය එවැනි රටවල සාමය ඇති බවය. එවැනි රටවල ඇත්තේ මද්රසා පාසල් පමණි. මෙහි සියලූ දෙනාම ඉස්ලාමීය වේ. කුරාණය පමණක් සත්‍ය වචනය ලෙස සැළකේ. මෙවැනි රටවල් නම්

ඇෆ්ගනිස්ථානය  100% මුස්ලිම්
සවුදි අරාබිය  100% මුස්ලිම්
සෝමාලියාව  100% මුස්ලිම්
යේමන්    100% මුස්ලිම්

අවාසනාවකට මෙන් මෙවැනි රටවල කිසි දිනෙක සාමයක් දැකීමට නොහැකි වන්නේ මෙවැනි 100% ඉස්ලාමීය රටවල තද බල මූලධර්මවාදී ගති ලක්‍ෂණ නිසා ඔවුන්ගේ අභිමතාර්ථය වන්නේ තමන් තරම් මූලධර්මවාදී  නොවන අයගේ ලේ වැගිරීම සහ මරා දැමීම වේ.

අප අවබෝධ කරගත යුතු දේ නම් සමහර රටවල මුස්ලිම් ජනතාව 100% ක් බහුතරය නොවූ වද ප‍්‍රංශය වැනි රටවල මුස්ලිම් අය පමණක් ජීවත් වන ප‍්‍රදේශ වලට පමණක් ඔවුන්ගේ ජීවිතය සීමා කර ගැනීමෙන් රටේ අන් අය සහ බහුතරය සමඟ වැඩි සම්බන්ධකම් පැවැත්වීමට ඔවුන් අකමැති වීම ය.

අද වර්තමාන ලෝකයේ බිලියන 1.5 ක් වන මුස්ලිම්වරු ලෝක ජනගහනයෙන් 22% වේ. ඔවුන්ගේ උත්පත්ති ප‍්‍රතිශතය අන් සියලූම ආගමික අදහන්නන් වන ක‍්‍රිස්තියානි හින්දු, බෞද්ධ, යුදෙව් වලට වඩා සීඝ‍්‍රයෙන් වැඩි වෙමින් පවතී. එම හේතුවෙන් ම මෙම ශත වර්ෂය අග වන විට ලෝක ජනගහනයෙන් 50% මුස්ලිම් අය වනවාට කිසිම සැකයක් නැත.

වර්තමාන ලංකා සමාජයේ මතු වී ගෙන එන මුස්ලිම් ප‍්‍රශ්න

ඉහත කී කරුණු හිතේ තබා ගනිමින් අප ලංකාවේ අද පවතින තත්වය හොඳින් කල්පනා කළ යුතු වේ. මේ සිංහල බෞද්ධ රටේ අප ගේ සිංහල බෞද්ධ අනන්‍යතාවයට කුමක් වන්නේද යන්න නිකමටවත් කල්පනා කරන්නෙහි ද? අනන්‍යතාවය රැුක ගැනීමට නම් එඩිතරව එකමුතුව අපගේ මතු පරම්පරාවලට ජාතියක් ආගමක් දායාද කරමුද ? එසේත් නැතිනම් සිංහල බෞද්ධයා විනාශ වෙන කල් උඩ බලා සිටිනවා ද?

සිංහලයා කම්මැලියකු නොවේ. අපගේ මුතුන් මිත්තන් අපට දායාද කළ දේ අදටත් අපි භුක්ති විඳින්නෙමු. අවම වශයෙන් අපගේ යුතුකම විය යුත්තේ ඒවා රැුක ගැනීම ය. එයට සෑම බෞද්ධයෙකු දායක විය යුතුම ය. අපගේ උරුමයන් ක‍්‍රමාණුකූලව අපගෙන් අන්‍ය ආගමිකයින් අන්‍ය ජාතිකයින් අපෙන් උදුරා ගන්නා සැටි ඔබට නො පෙනෙන්නේ ද?

ආර්ථික අතින් ආගමික අතින් බෞද්ධයා ක‍්‍රිස්තියානි මුස්ලිම් අයට පසු පසින් බව නොරහසකි. අපගේ ජනගහනය 70% ක් වුවත් හැකියාව අතින් සහ ක‍්‍රියාශීලි අංශ වලින් 30% ක් වත් අපට නොමැති තරම් ය. අපේ ඉපැරණි ඉතිහාසය අපට පෙන්නුම් කරන්නේ මෙයද? ජාතියක් වශයෙන් ද අප දෙමළ මුස්ලිම් ජාතීන් දෙකටම වඩා පසුපසින් සිටින එක ගැන ලැජ්ජා විය යුතු ය. දැන්වත් බෞද්ධ පින්වතුනි, අවදිවනු මැනව ! වට පිට බලා පෙළ ගැසී ඉදිරියට යමු !

බෞද්ධ උරුමයේ විනාශය

බෞද්ධයිනි ! මුස්ලිම් ආක‍්‍රමණයට ඉඩ නොදෙනු. අපගේ ආගමික සිද්ධස්ථාන ක‍්‍රමාණුකූලව විනාශ කර ගෙන යන බව ඔබ වහන්සේලා/ඔබ තුමන්ලා නොදන්නෙහි ද?

බලංගොඩ අපගේ පුරාවිද්‍යා සිද්ධස්ථානයක් වන කූරගල විහාරය උඩ අද ඇත්තේ මුස්ලිම් දේව ස්ථානයක්, පොතුවිල් මුහුදු හා මහා විහාරය සහ වටා ඇති පුරාවිද්‍යා භූමියට අයත් අක්කර දහස් ගණනකින් අද ඉතිරි වී ඇත්තේ අක්කර සියයකටත් අඩු ප‍්‍රමාණයකි. ඒ සියල්ල විනාශ කරන්නේ නැගෙනහිර මුස්ලිම් ජනතාව බව අමතක නොකළ යුතු ය. ඉපැරණි දීඝවාපි භූමිය විනාශ කිරීමට කුමන්ත‍්‍රණ කරන්නේ මුස්ලිම් දේශපාලනඥයින් ය. වැඩි කලක් යන්නට පෙර ඉතිරි බෞද්ධ පූජනීය ස්ථාන ඔවුන් විසින් විනාශ කරනු ඇත. බෞද්ධ යයි කීමට ඉතිරි වන්නේ කුමක් ද? ‘‘දළදා මාලිගාව’’ හැර නුවර අනික් ප‍්‍රදේශ සියල්ල ම අල්ලා ගන්නවා’’ යන කියමනෙන් මුස්ලිම් කුමන්ත‍්‍රණවල ගාම්භීර ස්වරූපය කෙතරම් බිය ගන්නා සුළු ද යන්න පැහැදිලි වේ.

අපේ පන්සල් හා පන්සල් අතර ඇති භේද සහ බෞද්ධයා සහ බෞද්ධයා අතර භේද විශාල වශයෙන් ප‍්‍රයෝජනයට ගෙන මුස්ලිම් අය අපට වින කරති. එය අපේ ම වරද මිස ඔවුන්ගේ වරදක් නොවේ. එම නිසා අපි එකමුතු වීම ඉතාමක් වැදගත් බව හිතේ තබා ගත යුතු ය.

මුස්ලිම් අය ජීවත් වන ප‍්‍රදේශවල බෞද්ධ උත්සව පවා පැවැත්වීම අද අපට විශාල ප‍්‍රශ්නයක් වී ඇත. ඔවුන් අතර ජීවත් වන සිංහල බෞද්ධ කාන්තාවන්ට, අපේ ගෑනු ළමයින්ට ඔවුනගේ අතවර වලට මූණ නොදී තනියෙන් පාරේ ඇවිද යාමට පවා බැරි තත්වයක් අද උදා වී ඇත.

කෘෂි කර්මාන්ත ක්‍ෂේත‍්‍රයේ විනාශය

ඉපැරණියේ ලංකාවේ කෘෂිකර්මාන්තය පාලනය කළේ සිංහල ගොවි ජනතාවය. නමුත් අද එය කවුරුන් අතේ ද? 70% කට වඩා අද ඇත්තේ මුස්ලිම් වරුන්ගේ අතේ බව ඉතාමත් කණගාටුවෙන් සඳහන් කළ යුතු ව අත.

අද නැගෙනහිර සහ උතුරු පලාතේ කුඹුරු යායවල් අක්කර දහස් ගණන් පාලනය කරනු ලබන්නේ මුස්ලිම් වරුන් විසිනි. සිංහල ගොවියන් මන්දගාමීව මුස්ලිම් ආක‍්‍රමණයට ඉඩ දී බලා සිටින අතර ඒ අය ක‍්‍රියාශීලීව ඉදිරියට යති. රට වටා ඇති ජල මාර්ග සහ ඇල මාර්ග දෙපස වටිනාම භූමි වල මුස්ලිම් වරුන් ඉඩම් මුදලට හෝ බලයෙන් හෝ අත්පත් කර ගෙන ඔවුන් ගේ අය පදිංචි කරවා හමාර ය. මෙසේ බලන කළ ජලය, ධාන්‍ය වගාව සහ ගබඩා කිරීම, සියල්ල ඔවුන් අතට ගෙන හමාර ය. පෙර මේවා සියල්ල සිංහලයා සතුව තිබූ වස්තූන් විය. කෘෂි කර්මාන්තය සහ ආර්ථික පාලනය අතට ගත් කළ මුදල් බහුතරයක් ඇත්තේ ඔවුන් අත ය. නැගෙනහිර සහ උතුරු පලාතේ වී ගබඩා බහුතරයක් අද පාලනය සහ මිල මුදල් සියල්ල මුස්ලිම් වරුන්ගේ අතේ ය. සිංහලයා විනාශ කිරීම එතරම් අපහසු කාර්යයක් නොවේ. මෙයට වග කිව යුත්තේ අපිම ය. අන් අයකු නොවේ.

සිංහල බෞද්ධයිනි අවදිවව් !

මුස්ලිම් කුමන්ත‍්‍රණවල ස්වරූපය විවිධාකාර ය. ඒවා හඳුනා ගැනීම සහ ඥානවන්තව වැඩ කිරීම ඉතාමත් වැදගත් බව මෙහිදී සඳහන් කිරීමට කැමැත්තෙමු.

මූලධර්මවාදී මුස්ලිම් කුමන්ත‍්‍රණවල විශේෂ අංගයක් ලෙස අවධානය යොමු කළ යුතු අද ලංකාවේ ප‍්‍රධාන නගරවල මහා පාරවල් මංසන්ධි දෙපස වැදගත් වටනා ඉඩකඩම් සහ ගොඩනැගිලි සියල්ල ගිල ගන්නා බවයි. එවිට සිංහලයාට බෞද්ධයාට වන්නේ නගර බද ප‍්‍රදේශ අත හැර ක‍්‍රම ක‍්‍රමයෙන් අභ්‍යන්තර ප‍්‍රදේශ වලට පසු බැසීමට ය. එසේ වීමෙන් සිංහල ජනයා කලක් යන විට අතුරුදහන් වනවාට කිසිම අනුමානයක් නැත. බැලූ බැල්මට කා හට වුණත් ශ‍්‍රී ලංකාව මුස්ලිම් රටක් මිස සිංහල බෞද්ධ රටක් නොවන හැටියට පෙනෙනු ඇති බවට කිසිම සැකයක් නැත. අපි දැන් සිට ඉදිරියටවත් අපේ අනන්‍යතාවය රැුකගනිමුද නැත්නම් එසේ වුනායින් පසුව අපට වුන දේ ගැන දුක් වෙන්න බලා සිටිනවාද යනු තීරණය ඇත්තේ අපේ අතේම ය.
ප්‍ර‍්‍රධාන පාරවල් අසල මං මාවත් අසල මුස්ලිම් දේවස්ථාන බිම් මල් සේ මතුවේ. ශීී‍්‍ර ලංකාව බෞද්ධ රටක් ද නැත්නම් මුස්ලිම් රටක් ද යන්න පවා හඳුනා ගැනීම අනාගතයේ දී අපහසු වනවාට කිසිම සැකයක් නැත.

1. මුස්ලිම් දරුවන්ට විශාල වශයෙන් ඉංග‍්‍රීි භාෂාවෙන් අධ්‍යාපනය ලබාදීම. මෙසේ කිරීමෙන් අනාගතයේදී රැුකියාවල් සොයන විට සිංහල අයට වැඩිය රැුකියා ලබා ගැනීමේ අවස්ථාව ඔවුන්ට ලැබේ.

2. ‘‘මද්රසා විද්‍යාලය’’ ලෙස හඳුන්වනු ලබන මූලධර්මවාදි මුස්ලිම් පාසල් හැම තැනම ඉදිකිරීමට සැලසුම් ඇත. මේ පාසල්වල උගන්වන්නේ ඉස්ලාම් ආගම සහ ඒ අයගේ අනන්‍යතාවය තහවුරු කරන විෂයන් ය. ඒ පාසල්වලින් එලියට එන තරුණ තරුණියන් අන්‍ය ආගමික අයට දැඩිලෙස හතුරුකම් කිරීමට පෙළඹෙති. මුස්ලිම් පාසල් ඉදිකිරීමට උත්සහ කරන විට සිංහල බෞද්ධයින් එකමුතු වී ඒවාට විරුද්ධත්වය ප‍්‍රකාශ කර ආණ්ඩුවේ අදාල ආයතනවලට බලපෑම් කළ යුතු යි. බෞද්ධයින් සංවිධානය වි ක‍්‍රියා කිරීමට කාලය එළඹී ඇති බව අමතක කරන්න එපා.

3. මුස්ලිම් සංඛ්‍යාව සමාජයේ ස්ථාවර කිරීමට ඔවුන්ගේ ජාතික ඇඳුම ඇඳීමට ඔවුන්ට අවවාද කොට ඇත. මේ වග මහා මාර්ග වල යන විට ඉතාමක් පැහැදිලිව පෙනී යයි. වසර 30 කට පෙර දුටුවාට වඩා අද දින විථි වල මුස්ලිම් වස්ත‍්‍ර ඇඳ පැළඳගත් අය විශාල වශයෙන් දක්නට ලැබේ. එයින් තහවුරු වන්නේ ඒ අය කැපී පෙනෙන ලෙස අනන්‍යතාවය රැුකගන්නා බවයි.

4. හැකි පමණ ඉඩ කඩම් ගැනීමට අරාබි රටවලින් ණය මුදල් ලබා දීම. විශාල ඉඩම් මුදලට ගෙන ඒවා කැබලි කර මුස්ලිම් සහෝදරයන් අතර බෙදා දීමට අණ කර ඇත. මෑත වසර 20 ක කාලයක් තුළ මෙය ඉතාමත් සාර්ථකව කරගෙන යන බව ඉතාමත් පැහැදිළිව පෙනී යයි. කොළඹ නගරයේ සහ වෙනත් නගරවල ප‍්‍රධාන ස්ථාන වල ඉඩ කඩම් ගොඩනැගිලි අද දින අයිති වන්නේ මුස්ලිම් සහ දෙමළ ජනතාවට ය. නාගරික ප‍්‍රදේශවල සිංහල ජනතාව ක‍්‍රමයෙන් අඩු වී ගෙන යති.

5. යම් ස්ථානයක මුස්ලිම් ගෙවල් 5 ක් ළඟ පිහිටා ඇත්නම් ඔවුන්ට කියා ඇත්තේ ඒ ගෙවල් 5 න් එක කාමරයක් ආගමික වැඩ සඳහා වෙන් කර ගන්නා ලෙසට ය. සෑමදාම එහිදී ශබ්ද කර දමන කැසට් පටි අනුව අසල් වැසි පවුල් 5 ආගමික වතාවත් කරනු ඇත.

6. ළඟ පාතක මුස්ලිම් පවුල් 15 ක් වාසය කරනවා නම් ඔවුන්ට මුස්ලිම් පල්ලියක් කෙසේ හෝ ඉදිකර ගන්නා ලෙස නියෝග කර ඇත. මෑතකදී තැනින් තැන බිම් මල් සේ මතුවෙන මුස්ලිම් පල්ලි සංඛ්‍යාව දෙස බලන විට මෙය මනාව පැහැදිලි වේ. සිංහල ජනතාව මේ ගැන විමසිලිමත් වී ඒවා සීමා කිරීමට එකමුතු විය යුතු ය.

7. සිංහල අය සමඟ විවාහ වීමට අවවාද කොට ඇත. එවිට සිංහල පිරිමි හෝ ගැහැණු පාර්ශවය මුස්ලීම් ආගමට හරවා ගන්නවා ඇත. ඉන් පසු ඔවුන් ගෙන් බිහිවන දරුවන් සියලූ දෙනාම නිසා මුස්ලිම් ජනගහන අනුපාත සීඝ‍්‍රයෙන් වර්ධනය වනවාට අනුමානයක් නැත. මෑතකදී පවත්වන ජන සංගනනයෙන් පෙර තිබූ 3% ක මුස්ලිම් ජනතාව 8% තෙක් වර්ධනය වී ඇති බව අපි දනිමු.

8. මුස්ලිම් ආගම අනුව ඔවුන් උත්පත්ති පාලනය අනුගමනය නොකරති. උප්පත්ති පාලනයට බොහෝ සේ නැඹුරු වන්නේ සිංහල බෞද්ධ ජනතාව ය. උත්පත්ති පාලනය කරන අයට රුපියල් 500 සිට 700 ලැබෙන නිසා සිංහල පවුල් ඒ ඔස්සේ යති.

9. අලූතින් මුස්ලීම් ආගම වැළඳ ගන්නා සිංහලයින්ට නොයෙක් අන්දමේ ආර්ථික පහසුකම් ලබා දෙනු ඇත. ව්‍යාපාර පටන් ගැනීමට මුදල් දී අපේ සිංහල ජනතාව තමන්ගේ ආගමට හරවා ගනිති.

10. මුස්ලිම් අය වෙළෙඳ සම්බන්ධකම් පවත්වන්නේ ය. විශාල වශයෙන් තවත් මුස්ලිම් අය සමඟ ය. මේ නිසා ආර්ථික අතින් ඔවුන් ඉතා සීඝ‍්‍රයෙන් වර්ධනය වේ. අද දින කොළඹ සහ වෙනත් නගර දෙස බැලූ විට පෙනී යන්නේ වෙළෙඳ මධ්‍යස්ථානය පාලනය කරන්නේ මුස්ලිම් ජාතිකයන් විසින් බව ය. අප රටේ පරිගනක ක්‍ෂේත‍්‍රය දෙස බැලූ විට එය 90% ක් පමණ පාලනය කරනු ලබන්නේ මුස්ලිම් ජාතිකයන් විසිනි.

ලංකාවට විශාල පරිමාණයෙන් මත්ද්‍රව්‍ය ගෙන්වන්නේ මුස්ලිම් ජාතිකයන් විසිනි. එය මුදල් දී පරිහරණය කරන්නේ වැඩි වශයෙන් සිංහල ශිෂ්‍යයන් හා තරුණ තරුණියන් විසින් ය. මේ මඟින් සිංහලයා ආර්ථික, කායික සහ ගුණධර්ම අතින් දුර්වල වී පිරිහිමට පත් වේ. සිංහල පවුල් මත්ද්‍රව්‍ය නිසා බොහෝ ගණනක් විනාශ වී ඇත. සිංහල දෙමව්පියන් මේ ගැන දැඩි අවධානය යොමු කළ යුතු වේ. දෙමව්පියන් ආදර්ශමත් ජීවිතයක් ගත කළහොත් අපේ සිංහල දරුවන් හරි යහමඟට හරවා ගත හැක.

ඔවුන්ගේ සංඛ්‍යාව වර්ධනය වනවා සමඟම අපේ රටේ මුස්ලිම් ජනතාවගේ අයිතිවාසිකම් ද වැඩි වැඩියෙන් ඉල්ලනු ඇත. ආසියාවේ වර්තමාන මාලදිවයින, මලයාසියාව, ඉන්දුනීසියාව, පකිස්තානය වැනි රටවල් ඈත අතීතයේ බෞද්ධත රටවල් විය. අද දින ඒවා සම්පුර්ණයෙන් ම මුස්ලිම් රටවල් බවට පත් වී ඇත. ලංකාවේ ද මේ තත්වය ඉතා ඉක්මනින් උදා වනු ඇත. ඔවුන්ගේ පරමාර්ථය හා සැකසුම අනාගත වසර 30 ක කාලයක් තුළ ආසියාවේ බෞද්ධ රටවල් මුස්ලිම් රටවල් බවට හරවා ගැනීම ය.

වසර 30 කට 40 කට ඉහත දී අලූත්ගම ප‍්‍රදේශයේ දර්ගා නගරයේ සිංහල බෞද්ධ පවුල් 2000 ක් සිටිය නමුත් අද සිටින්නේ පවුල් 60 ක් පමණ ය. අන් සියල්ලෝම අද මුස්ලිම් බවට පත් වී හමාර වන අතර ඇසට පේන තෙක් මානයේ මරක්කල පල්ලි 78 කට වඩා ඉදි කර තවත් ඉදිකර, ගෙන යති. එම ප‍්‍රදේශයේ ඉඩම් අයිති අද ඇත්තේ මුස්ලිම් වරුන්ගේ අතේ ය.

2002 වසරේ ඔක්තෝබර් මාසයේ මාලිගාවත්තේ සිදුවුණ මුස්ලිම් ගැටුම් සිද්ධිය අපේ ඇස් ඇරිය යුතු ය. ඒ ප‍්‍රදේශයේ පවුල් 2000 ක් පමණ සිටිති. එයින් සුළුතර 200 ක් පමණ මුස්ලිම් පවුල් ය. නමුත් මේ පවුල් 200යේ මුස්ලිම් අය බෞද්ධ පෙරහැරවල් ඒ අය වසන ප‍්‍රදේශ තුළ වීථි වල ගෙන යාම පවා වළක්වති. අපේ සිංහල බෞද්ධ කාන්තාවන්ට ශාරීරික වශයෙන් වද හිංසා පමුණු වන බව අප පැවැත් වූ සාකච්ඡුාවලදී හෙළි විය.

බෞද්ධයිනි අන්‍ය ආගමිකයන් ශක්තිමත් වන්නේ අප බෞද්ධයන්ගේ ම දුර්වලකම් නිසා ය. ඔවුන්ට දොස් කියනවාට වඩා අපේ සිංහල බෞද්ධ අනන්‍යතාවය තහවුරු කිරීම වැදගත් බව මෙහිදී කිව යුතු ය. අපි එකමුතු වී පන්සල සහ එහි නායක ස්වාමීන් වහන්සේලා සමඟ බලවේගයක් ඇතිකරගත යුතු ය. සිංහල බෞද්ධයාට අත දෙන්න ඉදිරිපත් විය යුත්තේ

බෞද්ධ බල කේන්ද්‍රය – කොළඹ

5 comments:

Anonymous said...

Hoda Lipiyak

Anonymous said...

ඔයාල ලියුම් ලිය ලිය ඉන්න. අපි ඉඩම් ටික ගන්නම්.

gatan sahabandhu said...

මුස්ලිම් රටක් කොටස් තුනකට බෙදන්න පුලුවන්.
1. මුස්ලිම් ජනතාව
2. ශාරියා නීතිය
3. ඉස්ලාම් ආගම.

මේ කොටස් 3න් වඩා සාධනීය ඉදිරි බලාපොරුත්තු තබා ගත හැකි කොටස වන්නේ මුස්ලිම් ජනතාවයි. හ්ර්‍දය සාක්ශියක් ඇති මිනිසුන් වශයෙන් සාමන්‍ය මුස්ලිම් ජනතාව මෙම ඉස්ලාම් ආගම සහ ශාරිය නීතිය සිදුකරන ඝාතන වලට සෙසු ලෝකය හිතන තරම් අනුකූල බවක් දක්වන්නේ නැත. ඔවුන් මේ සියල්ල බාර ගන්නේ ආගමේ නාමයෙනි.

අප විසින් කලයුත්තේ මුස්ලිම් වරුන් ට විරුද්ධව වෛරය පැතිරවීම නොව. වඩා නිර්මානශීලි ලෙස මුස්ලිම් සහෝදරයන් ශාරියා නීතිය සහ මුස්ලිම් ආගමෙන් ඉවත් කරගැනීමයි. වෛරය මගින් ඔවුන් තව තවත් තම ආගමට නැඹුරු වීම පමනක් සිදුවේ.

තුර්කිය මුස්ලිම් රටක් වුවත් එහි මෙම අන්තවාදී කිසිවක් නොපවතී. වසර කිහිපයකට පෙර තුර්කි අගමැති ගේ බිරිඳ ෆර්දාවක් පැලඳ සිටි යාට තුර්කි ජනයා දහස් ගනනක් එක්ව විරෝධ ය දැක්වීය. ඔවුන් ගේ අදහස වුයේ අගමැති හෝ ඔහු ගේ බිරිඳ සියලු ජනතාව ගේ නියොජිතයින් බැවින් තම ආගමික සංකේත ප්‍රසිද්දියේ නොපෙන්වියයුතු බවයි.

ඉහත ලිපිය කියවන බහුතරය තමන් ගේ ජාතියට සහ ආගමට දක්වන ඇල්ම මුස්ලිම් වරුන් තම ආගමට දක්වන ඇල්මට නොදෙවෙනිය. එබෙවින් ඔවුන් ද මුස්ලිම් ජනතාව මෙන් ම තම ජාතියේ නාමයෙන් සියලුම සැහැසි ක්‍රියා සිදුකීඊමට සූදානම් බව පෙන්වයි. මුල්සිම් වරුන් මෙන්ම, ඔවුන් ද තම අදහස් තර්කානු කූල බුද්දිය නැමැති උරගලේ ලා නිවැරදි දෙය නිවැරදිව වෙන්කොට දැකීමට සූදානම් නොමැත.

තුර්කිය වැනි දියුනු රටවල් වල ජනයා මුස්ලිම් මූලධර්ම එලෙසින් ම කිසිවිටෙකත් ක්‍රියත්මක නොකරයි. රටක් තුන්වැනි ලෝකයේ සිට ඉදිරියට පැමිනීමේදී එහි මුස්ලිම් ජනතව ක්‍රමයෙන් ඉස්ලාම් මූලධර්ම වලින් ඇත් වේ. පසුගිට අවුරුදු 70ක ලෝක ඉතිහසය හදාරන්න. ඔබට මෙය වැටහෙනු ඇත.

අවසාන වශයෙන්, ලෝකය විද්‍යාත්මක ව සහ තාක්ශනිකව සිදුවන ද්‍රව්‍ය මය සහ මත වාදීමය දියුනුව හමුවේ ප්‍රථමයෙන් ම අභාවයට යෑමට නියමිත ආගම මුස්ලිම් ආගමයි. ඉන් පසුව සියලුම දේව වාදී ආගම් අභාවයට යැමට නියමිතය.

Anonymous said...

(Y)

amc nm said...

lankave pavulaka lamayin gaana 3kata vath seemaa karana lesa rajayata bala kala yuthuy.