Pages

Sunday, November 9, 2014

තිරගත නොවූ, ප්‍රේමදාස වාරණය කළ මැතිව් පීරිස්‌ නඩු විභාගය

චිත්‍රපටයක්‌ යනු සිනමාකරුවා පෙන්වන රූප ඔස්‌සේ ප්‍රේක්‌ෂකයා දැකිය යුතු රූප වේ. එසේම ඉතිහාසය ද යනු මෙතෙක්‌ ලියා දක්‌වා තිබෙන සාක්‍ෂි දත්ත සමූහයම නොවිය හැක. අප මේ සැරසෙන්නේ ශ්‍රී ලාංකික සිනමාවේ ඉතිහාසය අලුතින් කියවන්නටය. ඒ සඳහා අප මෙතෙක්‌ කියවා අසා දැක ඇති රූප සාක්‍ෂි හෝ චිත්‍රපට දත්ත සම්භාරය නිසැකවම ප්‍රමාණවත් නොවේ. අපේ සිනමා ඉතිහාසය වෙනස්‌ කළ හැකි නටබුන් සොයා, පාදා ගත යුතුය. තිරගත නොවූ කතා ගවේෂණය කිරීමෙන් අපේ සිනමාවේ අතීතය අලුතින් අර්ථකථනය කළ හැකිවේ. මන්ද යත් සිනමා ඉතිහාසය යනු අලුතින් ප්‍රතිනිර්මාණය කළ හැක්‌කක්‌ ද වන නිසාය. තිරගත නොවූ කතා ලේඛනගත කිරීමෙන් අපේ සිනමාතීතය සතිපතා මෙලෙස සංශෝධනය කෙරෙනු ඇත.

''මාගම් සෝලිය'' යනු හිටපු ජනාධිපති ආර්. ප්‍රේමදාස මහතා සූක්‍ෂමව හා නිහඬව තර්ජනය කොට නවතා දමන ලද සිංහල චිත්‍රපටයකි. මෙහි තිරනාටකය ලීවේ සුගතපාල ද සිල්වා සූරීහුය. මෙම චිත්‍රපටය අධ්‍යක්‍ෂණය කරන්නට සිහින මැව්වේ ප්‍රේමදාස ජනාධිපතිවරයාගේ සමීපතම අමාත්‍යවරයකු වූ වීරසිංහ මල්ලිමාරච්චිගේ පුත්‍රයකු වන ජනක මල්ලිමාරච්චිය. මෙය අපේ සිනමාතීතය වෙනස්‌ කළ හැකිව තිබුණු කෘතියක්‌ බවට සැක කළ හැකි සාක්‍ෂි හමුවී තිබේ. ප්‍රේමදාස ජනාධිපතිවරයා සිය සමීප, මිත්‍ර, ජ්‍යෙෂ්ඨ අමාත්‍යවරයකුගේ පුත්‍රයකුගේ නිර්මාණ කටයුත්තක්‌ වාරණය කරන්නට තරම් හේතුකාරණා වූ බලපෑම කවරාකාර ද? මෙම සිනමාලෝලී තරුණ ක්‍රියාකාරිකයාගේ කුළුඳුල් චිත්‍රපට සිහිනයම මෙසේ සූක්‍ෂමව වාරණය කිරීම ඔහු තුළ අතිශය කලකිරීමක්‌ හා දැඩි දුරස්‌වීමක්‌ හට ගන්නට තරම් හේතු වන්නට ඇත්තේ කෙලෙසද? ප්‍රභල දේශපාලනඥයකුගේ පුත්‍රයකුගේ කලා කටයුත්තක්‌ රටේ ජනාධිපතිවරයා විසින් සූක්‍ෂම ලෙස අත්හිටුවන ලද විට එය ආන්දෝලනාත්මක ප්‍රවෘත්තියක්‌ නොවීමද අපගේ දැඩි අවධානයට ලක්‌ වෙයි. ප්‍රේමදාස ජනාධිපතිවරයා මෙසේ වක්‍රාකාර ලෙස තර්ජනය කොට වාරණය කරනු ලැබුවේ සුගතපාල ද සිල්වාගේ තිර රචනයක්‌ වීමද සුළු කොට තැකිය නොහැක.

''මාගම් සෝලිය'' චිත්‍රපටයට වස්‌තු විෂය වූයේ එකල ඉමහත් ආන්දෝලනයට පත් මැතිව් පීරිස්‌ දේවගැතිවරයාගේ ප්‍රේම සම්බන්ධය සහ ඒ ආශ්‍රිත මිනිස්‌ ඝාතන ද්විත්වයයි. මෙම තීරණාත්මක සිද්ධිය චිත්‍රපටයකට ඉතා උචිත යෑයි යෝජනා කරන්නේ සහ උක්‌ත ඇමැති පුත්‍රයා වෙනුවෙන් අවශ්‍ය නම් එහි තිර නාටකය සකසා දිය හැකි යෑයි කියන්නේද සුගතපාල ද සිල්වාය.

ජනක මල්ලිමාරච්චි එකල ජාතික රූපවාහිනියේ වැඩසටහන් අධ්‍යක්‍ෂවරයා ලෙස බලවත්ව සිටියේය. වීරසිංහ මල්ලිමාරච්චි තම එක්‌ පුත්‍රයකු දේශපාලනය දෙසටත් අනෙකා මාධ්‍ය දෙසටත් යොමු කරවීම කොතරම් දූරදර්ශී සිතිවිල්ලක්‌දැයි සිතෙන්නේ මෙබඳු තිරගත නොවූ කතා සොයා අවුස්‌සද්දීය. දේශපාලන මගට යොමු කළ පුත්‍රයා දිනක්‌ මහ මගදි මාරාන්තික දේශපාලන වෙඩි උණ්‌ඩයකට තම ජීවිතය දුන්නේය. මාධ්‍ය ලෝකයට යොමු කළ පුත්‍රයා සුගතපාල ද සිල්වා වැන්නන් සමග එක්‌වී තම සිනමා මග සකසා ගනිමින් සිටියේය. එමග අහුරන ලද්දේ වුවද අවසානයේ දේශපාලකයෝය.

අසූව දශකය මැද භාගයේ මෙරට ටෙලි නාට්‍ය කලාව අතිශය ජනප්‍රිය ව තිබුණේය. අද මෙන් නොව, සැබවින්ම ඒවා ටෙලි නාට්‍ය විය. එකල ටෙලි නාට්‍ය පිටපත් සමීක්‍ෂණය හා අනුමැතිය සඳහා රාජ්‍ය අමාත්‍යවරයා විසින් මහාචාර්ය තිස්‌ස කාරියවසම්, අර්නස්‌ට්‌ පෝරුතොට පියතුමා, සුගතපාල ද සිල්වා, වික්‌ටර් මිගෙල් වැනි දැවැන්තයින් පත්කරන ලද්දේ වුවද එම ටෙලිනාට්‍ය කලාවේ සශ්‍රීකත්වය රකිනු පිණිසය. ඊට සාපේක්‍ෂව අද ඇත්තේ දේශපාලන බලවතුන්ගේ හොර අඹුවන් විසින් තීන්දු කරන්නාවූ ටෙලි නාට්‍ය ස්‌වරූපයකි. දර්ශන තලයේදි පිටපත ලියා දෙබස්‌ කිය වන ''තිබ්බා ගැහුවා'' විලාසයේ ටෙලි විකාරය. ඇමති පුත්‍රයකු සුගතපාලද සිල්වා වැන්නකු සමග එක්‌ව චිත්‍රපට සිහින මවන යථාර්ථයක්‌ එකල සුරංගනා කතාවක්‌ නොවීමට හේතු පසුබිම එබඳුය.

එකල ජාතික රූපවාහිනියේ බලාත්මකවූ මෙම ටෙලි පිටපත් පරීක්‍ෂණ මණ්‌ඩලය සම්බන්ධීකරණය කිරීම සඳහා ඉහළින් පත් කරන ලද්දේ ජනක මල්ලිමාරච්චිය. තමාට චිත්‍රපටයක්‌ අධ්‍යක්‍ෂණය කිරීමේ අදහසක්‌ පහළ වූයේ මෙම විද්වත් මණ්‌ඩලය සමග ටෙලි නාට්‍ය පිටපත් පරීක්‍ෂාවට සතිපතා මුණ ගැසෙද්දී යෑයි මෙම ඇමැති පුත්‍රයා කියයි. ආන්දොලනාත්මක මැතිව් පීරිස්‌ නඩුව පිළිබඳ කතාබහ මතු වන්නේත් එකලය. ලොවම මවිත කළ සූක්‍ෂම ද්විත්ව මිනිස්‌ ඝාතනයට සම්බන්ධ මැතිව් පීරිස්‌ දේවගැතිවරයා වරදකරු වී සිරගෙට ගියේය. මෙම සිදුවීම පිළිබඳ විස්‌තර සොයන්නට ජනක සියලු තැන් වෙත ගියේය. නඩු වාර්තා පිරික්‌සුවේය. නීතිඥවරුන් මුණ ගැසුණේය. පොලිස්‌ නිලධාරීන් සමග කතාබස්‌ කළේය. අවසානයේ මැතිව් පීරිස්‌වද හමුවන්නට ඔහුව සිරකොට සිටි තැනට ගියේය. මරණීය දණ්‌ඩනයට නියමවී අභියාචනා කොට සිරබත් කමින් සිටි මෙම මිනීමරු දේවගැතිවරයා හමුවීමට එකල රජයේ බලවත්ම කැබිනට්‌ අමාත්‍යවරයකුගේ පුත්‍රයකු මැගසින් බන්ධනාගාරය වෙත ඇතුළු වූයේය. නමුත් මැතිව් පීරිස්‌, තමා හමුවීමට ආ මෙම ඇමැති පුත්‍රයාට ඉතා දරුණු ලෙස බැණවැදුණේය. ඒ පිළිබඳව ජනක මල්ලිමාරච්චි මෑතකදී ලියා පළ කළ ''රතු අඟුරු'' නම් පොතෙහි මෙසේ විස්‌තර කරයි.

''මම ජනක මල්ලිමාරච්චි. මම ඔයාගෙ නඩුව ගැන චිත්‍රපටයක්‌ කරන්නයි යන්නේ. ඒකට විස්‌තර ටිකක්‌ ගන්නයි මං ආවේ.''

චිත්‍රපටයේ අධ්‍යක්‍ෂවරයා එහි ප්‍රධාන චරිතය වන මැතිව් පීරිස්‌ දේවගැතිවරයාට එලෙස කීවේය. රැවුල වවාගත් හා ජම්පරයක්‌ ඇඳ සිටි මිනීමරු දේවගැතිවරයාගේ මුහුණ වහා වෙනස්‌ විය. ඔහු මහ හඬින් කෑගසන්නට වූයේය.

''එහෙම කොහොමද හලෝ තමුසෙ මං ගැන චිත්‍රපටයක්‌ හදන්නෙ. කාගෙන් අහලද ඕයි තමුසෙ මං ගැන චිත්‍රපට කරන්නෙ. අනික මං ගැන චිත්‍රපට කරන්න තමුසෙ මං ගැන දන්නෙ මොනවද? තමුසෙ මගෙ බාප්පද?

දේවගැතිවරයාගේ කෝපය එතරම්ය. ඇමැති පුතාගේ තනියට ඔහු සමග බන්ධනාගාරයට ගිය වික්‌ටර් මුදලාලි මැතිව් පීරිස්‌ට පහර දෙන්නට සිතද්දීම ඡේලර්වරයකු ජනක වෙනුවෙන් කෑගසා සිරකාර දේවගැතිවරයාට දොස්‌ කීවේය. සිදුවූ ලැඡ්ජාව දරාගනිමින් මල්ලිමාරච්චි නැගිට්‌ටේය.

''මං හිතාගෙන හිටියේ හිරකාරයොත් මනුස්‌සයෝ කියලා. මං ෆිල්ම් එක හැදුව දවසට තෝ නිදහස්‌ වෙලා හිටියොත් මිනිස්‌සු ගල් ගහලා මරණ සයිස්‌ එකට තමයි වැඩේ කරන්නේ.''

ඇමැති පුත්‍රයා සිරකරුවාගේ මුහුණට ළංව එසේ තර්ජනය කළේය ''(රතු අඟුරු'' පිටුව 218)

මල්ලිමාරච්චිලාගේ සමීපතම ඥතියකු වූ උපාලිද (නේවි උපාලි) මෙකල සිරබත් කමින් මැගසින් පියසෙහි සිටියේය. නේවි උපාලිට මෙම සිද්ධිය ආරංචි වන විට පැය කිහිපයක්‌ ඉකුත් ව තිබිණි. පසුදා ඡේලර්වරයකු අතේ මේ අනාගත සිනමාකරුවාට පණිවිඩයක්‌ ලැබිණි. දහවල් කෑම පැයේදී ජනක යළිත් හිරගෙදර ගියේ නේවි උපාලි හමුවන්නටය. කලින්දා තම පුංචි අම්මාගේ පුතා වන ජනකට බැණ වැදුණු මැතිව් පීරිස්‌ට හොඳ සබ්බුවක්‌ දෙන්නට සිරගෙදර බලගතු නේවි උපාලි පියවර ගෙන තිබුණේය. කලින්දා හයිය පෙන්වු මැතිව් පීරිස්‌ බිත්තියකට මුවා වී බියගුළු ලෙස සිටිනු මල්ලිමාරච්චි දුටුවේය.

''අයියෝ මිස්‌ට මල්ලිමාරච්චි මට සමාවන්න. මෙයා මට ඊයෙ ඉඳල දැක්‌ක තැන ගහනවා බලන්න. මාව දෙපාරක්‌ දණගැස්‌සුවා. මේ බලන්න මගෙ කකුල්''

ජනක තම ඥති නේවි උපාලිට කීවේ මේ වයසක මනුස්‌සයාට යළි කරදර නොකරන ලෙසයි. තම ලේකම්වරියගේ සැමියාවත් මරා තම බිරීඳවත් මැරූ මොහු වැන්නකු කටයුතු කර ඇත්තේ වයසට අනුවදැයි නේවි උපාලි ජනකට තර්ක දැමුවේය. කෙසේ හෝ එතැන් පටන් මැතිව් පීරිස්‌ ඉතා කීකරු ලෙස සියල්ල වමාරන්නට විය.

පත්තරවල පළවූ නඩුවාර්තාවල තිබෙන කතාවට වඩා ඉතා වෙනස්‌ කතාවක්‌ තමාට ඇතැයි මැතිව් පීරිස්‌ සිය ආත්ම කථනයට මුල පුරමින් කීවේය.''මරණ දෙකයි නෙමෙයි තුනයි'' කියමින් මැතිව් පීරිස්‌ තම අත ඔසවා ඇඟිලි තුනක්‌ පෙන්වමින් කියද්දී ඔහු ගැන චිත්‍රපටයක්‌ හදන්නට පෙරුම්පුරන තරුණ සිනමාකරුවාගේ ඇස්‌ උඩ ගියේය. ඒ සියල්ල හෙළි කරන බවට මැතිව් පීරිස්‌ පොරොන්දු වූයේ සුගතපාල ද සිල්වා මෙහි තිරරචනය ලියන බවට ජනකගෙන් දැනගත් පසුවය. එවැන්නකු තමා පිළිබඳව තැනෙන චිත්‍රපටයේ තිරරචනය ලියන බව අසා ඉහළින්ම කැමති වූ මැතිව් පීරිස්‌ ඊළඟට ජනක හමුවෙහි තැබූ අතිශය තීරණාත්මක ප්‍රශ්නය ''කව්ද ප්‍රධාන නළුවා'' යන්නය. ''තවම තිරණය කොට නැතැයි'' ජනක කී විට සිරකරුවා කීවේ හිරෙන් නිදහස්‌වී ආ විට තමාම තම චරිතය රඟපාන්න කැමති බවයි.

එදින පැයක්‌ පමණ කතා බස්‌ කොට අෙන්‍යන්‍යව දැන හඳුනාගත් සිරකරුවා තම කුටිය වෙත ගිය අතර සිනමාකරුවා ගෙදර ගියේය. පසුව දින හතරක්‌ දෙපාර්ශ්වය මුණ ගැසුණහ. උසාවියේ ඇසෙන කතා සහ එහි නෑසෙන සත්‍ය කතා සියල්ල ඔහුගෙන් දැනගත් ජනක පවසන්නේ මෙම කතා දෙක කෙතරම් වෙනස්‌ද කියාය. ප්‍රකට හා අප්‍රකට සත්‍ය හා ප්‍රබන්ධ කතා සියල්ල මැතිව් පීරිස්‌ ගෙන් දැනගෙන ඒවා සුගතපාල ද සිල්වා වෙත සපයන අතරමැදි කටයුත්ත හෘදයාංගමව ඉටු කළේ මේ ඇමැති පුත්‍ර සිනමාලෝලියාමය.

මැතිව් පීරිස්‌ගේ චරිතයට තෝරා ගැනුණේ රවීන්ද්‍ර රන් දෙණියයි. ඊබට්‌ විඡේසිංහ ලවා රවීන්ද්‍රව මැතිව් පීරිස්‌ගේ ස්‌වභාවයට හරවා වෙස්‌ ගන්වා බැලුවේය. ඇතැම්හු කීවේ ගාමිණී ෆොන්සේකා මෙම චරිතයට සුදුසු බවයි. නමුත් සිනමාකරුවාට අවශ්‍ය වූයේ ගාමිණිට වඩා වයසින් අඩු රංගවේදියකු ලවා මැතිව් පීරිස්‌ ව තිරයේ මවන්නටය. මැතිව් පීරිස්‌ම සිය චරිතය උදෙසා යොදා ගැනිම ගැන සිතන්නටවත් මෙම නවකයා පෙළඹුණේ නැත.

චිත්‍රපටය රූගත කිරීම් අරඹන්නට සියල්ල සූදානම්ය. ඊට පෙර අධ්‍යක්‍ෂවරයා තිරරචනය අර්නස්‌ට්‌ පෝරුතොට පියතුමා වෙත භාර කළේ වැඩි හොඳටය. නිල ඇඳුමක්‌ ඇඟලා ගත් පියතුමකුගේ නීති විරෝධී ක්‍රියාකලාපය චිත්‍රපටගත කරද්දී ඊට පල්ලියෙන් යම් විරෝධයක්‌ එතැයි සිතූ ඒ අධ්‍යක්‍ෂවරයා ඒ සඳහා කල් තියා සූදානම් වනු පිණිස හා තිර රචනාවෙන් ස්‌වයං වාරණය කළ යුතු තැන් වේදැයි පිරික්‌සනු පිණිස දැනුවත් හා මධ්‍යස්‌ථ පියතුමකුගේ සහාය ලබාගැනීම උචිතය. පෝරුතොට පියනමගේ නිර්දේශය වූයේ කිසිදු ගැටලුවක්‌ මතු නොවන බව හා අර්බුදයකට යා හැකි කිසිදු අවුලක්‌ පිටපතෙහි නොමැති බවයි. ඒ අනුව පසුතල හා රූගත කෙරෙන තැන් පූර්ව සූදානම් කරනු පිණිස විශාල වියදමක්‌ද දැරුවේය. වේශ නිරූපණ පූර්ව පරීක්‍ෂණ සඳහා ගත් ඡායාරූප පුවත්පත්වල පළ විය. චිත්‍රපටය පිළිබඳ ආන්දෝලනයක්‌ ඇති වූයේ මෙම ආන්දෝලනාත්මක චරිතය නිසාය.

දිනක්‌ ප්‍රේමදාස ජනාධිපතිවරයාගේ සම්බන්ධීකරණ ලේකම්වරයකු සිනමාකරුවා සොයා සිය නිවසට ආවේ වැදගත් අවධාරණයක්‌ සහිතවය.

''මේක දැනට නවත්වන්න පුළුවන්ද කියල බලන්න. ප්‍රේමදාස මහත්තය ඉල්ලීමක්‌ කරන්නේ. නවත්තන්නම කියල නෙවෙයි එතුමා කියන්නේ මේ වෙලාවෙ කරන එක ප්‍රශ්න මතු කරන්න පුළුවන් නිසයි කියන්නේ.''

සම්බන්ධීකරණ ලේකම්වරයා ජනපතිගේ සූක්‍ෂම නිහඬ තර්ජනය සහ මෙම ආන්දෝලනාත්මක චිත්‍රපටය කදිමට සම්බන්ධීකරණය කළේය.

ප්‍රේමදාස මහතා මෙකල සර්ව ආගමික වැඩසටහන් සිය දේශපාලන ගමන් මග සමග සම්බන්ධ කොට තිබුණේය. යම් හෙයකින් ක්‍රිස්‌තියානි ආගමික පූජකවරු කිසියම් විරෝධයක්‌ දැක්‌වුවහොත් මෙම චිත්‍රපටය අත්හිටුවන්නට සිදුවන්නේ විශාල මුදල් සම්භාරයක්‌ යට කළ පසුවය. එම දුරදිග යැමෙන් හා මුදල් නාස්‌තියෙන් තම මිත්‍ර ඇමැතිවරයාගේ පුත්‍රයා ගලවා ගත යුතු යෑයි මෙම ජනහිතකාමී පාලකයා සිතුවා විය හැක. කෙසේ වුවද මෙය සියුම් වාරණයකි. සූක්‍ෂම තර්ජනයකි. මෙම නිහඬ තර්ජනය ගැන සිනමාකරුවා අතිශය දුක්‌මුසු ලෙස සිය පියා වෙත එදිනම සවස සැළකර සිටියේය. වීරසිංහ මල්ලිමාරච්චි අමාත්‍යවරයා තම පුතුට තදින් දොස්‌ පැවරුවේය.

''රටේ ජනාධිපතිවරුන්ටයි තාත්තලාටයි ඕන විදියට ෆිල්ම් කරන්නත් බෑ. නවත්තන්නත් බෑ. ඔය විදියට නවත්වනවා නම් තමුසෙට ඔය ෆිල්ම් එක කවදාවත් කරන්න ලැබෙන්නෙත් නෑ. උඹේ ඇඟේ හැටියට මොළේ නෑ.''

එවේලෙහි සිනමාකරුවාට තම පියා බැණ වැදුණු ආකාරය ඔහුම විස්‌තර කළේ එපරිදිය. එම දොෂාරෝපණයෙහි තවත් බරපතළ වදන් දෙක තුනක්‌ තිබුණද ඒවා ලේඛනගත කිරීම අනුචිත යෑයි සිතා ස්‌වයංවාරණය කළෙමි.

රටේ පාලකයා වෙතින් ආ උපක්‍රමශීලි වාරණ බලපෑම නිසා ජනක මල්ලිමාරච්චිට සිනමාව එපාම විය. සිය සිනමාලෝලීත්වය අධික කලකිරීමක්‌ බවට පරිවර්තනය විය. චිත්‍රපටය අතරමග ඇනහිටිණි. ප්‍රේමදාස මහතා ඝාතනයට ලක්‌ විය. වීරසිංහ මල්ලිමාරච්චිද ඝාතනය කෙරිණි. මාගම්සෝලිය ලියූ සුගතපාල ද සිල්වා මිය ගියේය. චිත්‍රපටය අකල් මරණයකට ලක්‌විය. මෙම තිරරචනය කියවන විට අපට හැඟෙනුයේ සැබවින්ම එය අපගේ සිනමා මග වෙනස්‌ කළ හැකිව තිබුණු කෘතියක්‌ බවය. පිටපත කියවද්දී මැනවින් රූප මැවෙයි. චිත්‍රපටයක්‌ ලෙස පරිපූර්ණ නොවුවද තිරරචනය අප තුළ මවන චිත්ත රූපාවලිය ප්‍රබලය. සැබවින්ම එය සිනමාත්මක රූප ගුණය සපිරි ප්‍රශස්‌ත තිරරචනාවකි.

ජනපති වාරණයත් සමග මන්දොත්සාහි වූ මෙම නවක සිනමාලෝලී මාධ්‍යවේදියා නැවතත් තම චිත්‍රපට සිහිනය සඵල කර ගන්නට තරම් සක්‍රීය වී සිටී. මැතිව් පීරිස්‌ කී බොහෝ දේවල් ඔහු සතුව ඇත. මෙම තිරරචනය ලියෑවෙන්නේ එම සත්‍ය දුර්ලභ තොරතුරු ඇසුරෙනි. මෙය මැතිව් පීරිස්‌ ගේ දෘෂ්ටියෙන් සිය ආත්ම කථනයක්‌ ලෙස තැනීමට තරම් නවක තොරතුරු තමා සතුව ඇතැයි මෙම සිනමාකරුවා කියයි. තමා අතින් සිදු වූ මාරාන්තික අපරාධයට සැබෑ හේතු මෙම දේවගැතිවරයාගේ හදපත්ලෙන්ම මතුකර ගැනීම ජනකගේ වෑයමයි. ඔහු මේ සියල්ල කළේ ආදරය නිසයි. සැබෑම වූ ආදරය නිසයි. සිනමාකරුවාගේ නිගමනයයි.

''මාගම්සෝලිය'' චිත්‍රපට තිර රචනයෙහි එක්‌ දර්ශනයක දේවගැති නිවසෙ පුස්‌තකාලයට වී මේරියස්‌ යමක්‌ ලියන්නට පටන් ගනී. එහි හඬ පටය මෙස්‌ය.

''හැම දෙයකටම ප්‍රස්‌ථාවක්‌ද, මේ මහ පොළොවේ හැම කාරණයකටම නිසි කාලයක්‌ද ඇත. උපදින්නට කාලයක්‌ හා නසින්නට කාලයක්‌ ඇත. ප්‍රේම කරන්නට හා ද්වේශ කරන්නට කාලයක්‌ ඇත. දෙවියන් වහන්සේ මුල සිට අග දක්‌වා කළ කාරණා දැන ගන්නට මනුෂ්‍යයාට බැරිය. එබැවින් සිය ජීවිත කාලයේදී ප්‍රීති වී හරි දේ කිරීමට වඩා හොඳ දෙයක්‌ මිනිසුන්ට නැති බව මම තේරුම් ගතිමි. මින් පෙර තිබුණේ දැන් තිබෙන දේද? මතු සිදු වන්නට යනදේ මින් පෙරද සිදු විය. දෙවියන් වහන්සේ එම දේ නැවත නැවත සිදු කරන සේක. මගේ ජීවිතයේ මා අත්දුටු දේ අර්ථයක්‌ සොයන්නට මා පෙළැඹී ඇත. අවසානයේ මා වැරදිද? නිවැරදිද? එයද දෙවියන් වහන්සේ විසින්ම තීරණය කරනු ඇත.''

අජිත් ගලප්පත්ති
http://www.divaina.com/2014/11/09/feature03.html

0 comments: