හෙළ බොදු සේනා දිගටම ඕනා...
"උඹේ ලිපිය ඇද ලැබුණා. මාව හිර කරලා. ලංකාවට එන්න දෙන්නේ නෑ. සිංහල ජාතියේ දියුණුව සදහා කටයුතු කළ නිසා මේ දුක් මට ලැබුණේ. වරදක් නොකළ මාව වසර පහක් මේ ආණ්ඩුවේ උවමනාවට සිර ගත කර තියෙනවා. ලංකාවේ කිසිවෙක් මට ලියුම් ලියන්න බයයි." මේ උපුටාගත් ලිපිය ලියූ තැනැත්තා ඉන් හරියටම වසර 12කට පසු 1931 ජූලි 13 වැනි දින මහණ වුණා. ලිපිය ලියැවුණේ 1919 අගෝස්තු 23 වැනිදා. නො. 46 ඛණියා පූඤර් ලේන්, කල්කටා යන ලිපිනයේ සිට. ලිපිය අවසන ලියපු උත්තමයාගේ නම ලියැවී තිබුණේ අනගාරික ධර්මපාල නමින්. ඔහු උපන්නේ දොන් ඩේවිඩ් නමින්, අපවතු වුණේ සිරිදේව මිත්ත ධම්මපාල නමින්. එතුමාගේ අන්තිම වචනය වූයේ "නැවත වසර විසිපහකින්, බැරිවුණු ටිකත් කරලා යන්න ඉපදේවා" යන්නයි.
1915 මරක්කලයන් ඇති කර තිබූ කෙටවිල්ල නිසා "මරෑටි" හමුදාවලින් නිකරුණේ වෙඩි කෑ සිංහල මිනිසුන් මහත් සේ පසුබැස සිටියා. ඒ රංචුවට ධර්මපාලතුමා එකතු වූවොත් සිංහලයන්ට යෝධ හයියක් ලැබෙන බව දැන සුද්දන් එතුමාව ඉන්දියාවේ හිරගතකොට තිබුණා. ධර්මපාල තුමා මෙන්ම ගුණානන්ද හිමි, සුමංගල හිමි, එස්.මහින්ද හිමි, මඩිහේ හිමි, සෝම හිමි නැවැත වඩිනවා... වසර දහසකට වඩා මේ පොළොවට කඩාගෙන වැටුණ හැම ලේ බිංදුවම විවිධ වෙස් ගෙන නැවැත එනවා.
1815 දී ඇතිවෙන පාවාදීමෙන් පසු 1918 ඇතිවෙන ඌවේ සටන පිටු පස සිටියෙත්, පරම්පරා හතකින් සිංහල වෙනවා යැයි පවසමින්, සෙනරත් රජුගේ අනුකම්පාව දිනාගත්, අදටත් අපට වඩා වෙනස් බව පෙන්නන්න හදන මුසල්මානුවන්මයි. 1915 මරක්කල කෝලහාල නැවත මතු කරන්නෙත්, මේ කඩින් කඩ නැගිටින අපේ (සාම්ප්රදායික)මුස්ලිම්වරු අපිට නැතිකළ සුළු පිරිසක් වූ අන්තවාදී මුස්ලිම්වරුන්මයි.
මුස්ලිම් ජනතාව මැද කොළඹ සිට නැගෙනහිර මෙන්ම සියලු ගම් නියම් ගම් පසාරු කරගෙන කෙරුණු ජාතිය තරගයට බෝ කිරීමේ ක්රියාවට අපි සහජීවනය යැයි නමක් දැම්මා. ජාතියේ පිනකට නිවන් නොගිය ථෙරපුත්තාභය පරපුර හෙළ බොදු සේනා ඒක් රැස්ව නොමැරුණු උන් එම්බාම් කරනවා මෙන් අපිට අදාල නැති හලාල්කරණයට විරුද්ධව පාරට බැස්සා එකා මෙන්. හටන ඇරඹුණා.
බොදු බල සේනා ශක්තිවන්තව තම ජාතිකත්වය මේ පුණ්ය භූමියට එකතු කළා. ඥාණසාර හිමි ප්රමුඛ ගිහි පැවිදි ඔබ සැමට පින් සිද්ධ වේවා... ජාතික හෙළ උරුමය, ගිහි පැවිදි පිරිසුත් පෙනී සිටියා. ආරක්ෂක ලේකම්තුමා සහ රටේ නායකත්වය සංවිධාන රැසක් සමග එකතුව මැදිහත් මුස්ලිම්වරුද සමග එක්ව හලාල් ආපු දිසාවටම පලවා හැරියා.
ප්රශ්නය විසදුව විට මෙය අපි ලද ජයක් නොවේ, මෙය උලමාවරු ලද පරාජයක් ද නොවේ ආදී වශයෙන් අනිත් හිත් හදන්න හදන නෝන්ජල් අපේ ගතිය හෙට එළියට එයි. මෙය සැබැවින්ම ජයග්රහණයක්. සාමාන්ය මුස්ලිම්වරු කුපිත කරන්නට අලුත් අදහස් රැගෙන නැවත එන්න අන්තවාදී මතධාරීන්ට වෙලාවක් දෙමු. එතේ අපිට මේ ජය සමරන්න දෙන්න. මෙරටින් පිට වෙන හලාල් ගහන හැටි ඔබ බලන්න. මෙහෙ ඇතුලේ ඒවා ගැලවෙන හැටි අපි බලන්නම්.
ඌරගෙ මාළු ඌරගෙ ඇගේ තියාම කැපීම විටෙක අපූරුයි. ඔව් පිටරට අයට ඕන විදිහට මෙහෙ දේවල් නොව, පිටට ඕන විදිහට පිට දේවල් අපි පිට කරමු. රට ගැන හිතන උන්ගේ "කට" බදින්නට, "කට" "වට" "වැට" "බදින්න" "බට" ගෙනෙන "පිට" උන්ට අපි "බැට" දෙමු අද වගේම හෙට.
මේ පුණ්ය භූමියට බලහත්කාරයෙන් රිංගා ගත්, අහිංසකකම් පෙන්නා රිංගාගත් පසුව අපේම වූ සියළු ජාතීන් මේ පොළොවේ සුවදට හුස්ම ගත්තා තම තමන්ගේ දේ අදහමින්. විවිධ ඇදහිලි සමග ගග එක පැත්තකට ගැලුවා. මේ නිවිසැනසිල්ල නැතිකළ ව්යාප්තවාදීන්, මූලධර්මවාදීන් හැම විටම අණ කළා ඇතුලෙන් හා පිටින් වෙනස්ව හැසිරී වෙනම එකක් වෙන්න.
මගේ රටට ආදරේ කළ විවධ වෙස් ගත්තන්ට අන්තිම හුස්ම ටික යන කොටත් සටන නිම කරන්න බැරිවුණා. ඔව් ථෙරපුත්තාභය පරපුරත් නිවන් යන්නේ නෑ. ඒ නිසා විජයබාහු පරපුර සංසාරෙන් එගොඩ වූයේ නෑ. දුටුගැමුණු පරපුර හෙටත් සිංහල බඩවල්වලට වඩිනවා. විවිධ වෙස් ගෙන මේ රට රකින්න... කැප්පෙටිපොළට, පුරන් අප්පුට, හෙන්රි පේද්රික්ට වගේම අන්තිම හුස්ම දක්වා රට වෙනුවෙන් ලේ මේ පොළොවට වැපිරූ උන්, මේ පොළොවට විතරක් නෙවෙයි බර කළේ. උඩට පහලට ඇදෙන අපේ පපුවත් බර කළා. පරිස්සම් වෙන්න හැමෝම මිය ගියොත් නැවත උපදින්න. හලාල් අපි එතෙර දිසාවට එවන්නම්. අකුරු කෑලි ඕනෙ නම් "අකුරු ගසා" මෙන්ම හකුරු ඕනෙ නම් "හකුරු ගසා" අපි නිපදවන්නම් පිටට. අපේ ඇතුලට "අතුරු පසා" මෙන් එන "රුදුරු මුසා" එනකොට "සතුරු සතා" බව "නිතර සිතා" පලවා හරිමු, "සතර දිසා" වන්නට ඒ මත "පතුරු ගසා"
නැණ ගුණ මානා
නිල බල පානා
හෙළ බොදු සේනා
දිගටම ඕනා....
මධු මාධව අරවින්ද - මව්බිම "අරවින්ද යාය"
[
සබැඳි ලිපි -
අන්තවාදී මූසළු මොහොමඩ්ලාගේ ගුණ වයන නපුංසක සිංහල මොහොමඩ්ලාට...
http://denethharinna.blogspot.com/2013/02/blog-post_9237.html
අග්නිදිග මුස්ලිම් කලාපයක ව්යාජ උරුමය හා මුස්ලිම් අකෘතඥභාවයේ අමු නිරුවත...
http://denethharinna.blogspot.com/2013/01/21-17.html
දඹුල්ල අනවසර පල්ලිය, මුහුදු මහා විහාරය ඩෝසර් කිරීම, කූරගල බොදු බිම ආදිය පිළිබඳ මුස්ලිම් අන්තවාදයේ නිරුවත සැකෙවින්...
http://denethharinna.blogspot.com/2012/07/blog-post.html
අන්තවාදයෙන් වැනසෙන බොදු උරුමය, අරාබි තෙල් සහ මුස්ලිම් ව්යාපාර වර්ජනය පිලිබඳ කාලීන විග්රහයක්...
http://denethharinna.blogspot.com/2012/10/blog-post_23.html
දඹුල්ලේ බොදු උරුමයේ ඇත්ත මොකක්ද?
http://denethharinna.blogspot.com/2012/05/blog-post_45.html
මුහුදු මහා විහාරය ඩෝසර් කිරීම
http://denethharinna.blogspot.com/2012/06/blog-post.html
අක්කරෙයිපත්තුවේ වැනසූ ඉපැරණි දාගැබ (මොට්ටයාගල දාගැබ) - මුස්ලිම් අන්තවාදයේ ඊළඟ ගොඳුර කුමක්ද?
http://denethharinna.blogspot.com/2012/09/blog-post_11.html
http://denethharinna.blogspot.com/2012/09/2.html
අන්තවාදයේ නවතම බිල්ල - මුසල්මානුවන් වැනසූ අනුරපුර සෙනවිරත් පිරිවෙන
http://denethharinna.blogspot.com/2012/09/blog-post_8.html
ක්රමානුකූලව ක්රියාත්මක වන මුස්ලිම් ව්යාප්තවාදය
http://denethharinna.blogspot.com/2012/11/blog-post_5610.html
"උපවාස මාසයෙන් පසු, අදේවවාදීන් වෙත භීතිය ඇතුළු කරන්න. සියළු අදේවවාදීන් මරා දමන්න"
http://denethharinna.blogspot.com/2012/12/blog-post_20.html
නමුත් සිංහල අපි කොහොමද අතීතයෙ ඉඳන් අන් ජාතීන්ට ආගමිකයන්ට සැලකුවෙ?
සිංහලයා ජාතිවාදියෙක්ද?
http://denethharinna.blogspot.com/2012/06/blog-post_09.html
]
"උඹේ ලිපිය ඇද ලැබුණා. මාව හිර කරලා. ලංකාවට එන්න දෙන්නේ නෑ. සිංහල ජාතියේ දියුණුව සදහා කටයුතු කළ නිසා මේ දුක් මට ලැබුණේ. වරදක් නොකළ මාව වසර පහක් මේ ආණ්ඩුවේ උවමනාවට සිර ගත කර තියෙනවා. ලංකාවේ කිසිවෙක් මට ලියුම් ලියන්න බයයි." මේ උපුටාගත් ලිපිය ලියූ තැනැත්තා ඉන් හරියටම වසර 12කට පසු 1931 ජූලි 13 වැනි දින මහණ වුණා. ලිපිය ලියැවුණේ 1919 අගෝස්තු 23 වැනිදා. නො. 46 ඛණියා පූඤර් ලේන්, කල්කටා යන ලිපිනයේ සිට. ලිපිය අවසන ලියපු උත්තමයාගේ නම ලියැවී තිබුණේ අනගාරික ධර්මපාල නමින්. ඔහු උපන්නේ දොන් ඩේවිඩ් නමින්, අපවතු වුණේ සිරිදේව මිත්ත ධම්මපාල නමින්. එතුමාගේ අන්තිම වචනය වූයේ "නැවත වසර විසිපහකින්, බැරිවුණු ටිකත් කරලා යන්න ඉපදේවා" යන්නයි.
1915 මරක්කලයන් ඇති කර තිබූ කෙටවිල්ල නිසා "මරෑටි" හමුදාවලින් නිකරුණේ වෙඩි කෑ සිංහල මිනිසුන් මහත් සේ පසුබැස සිටියා. ඒ රංචුවට ධර්මපාලතුමා එකතු වූවොත් සිංහලයන්ට යෝධ හයියක් ලැබෙන බව දැන සුද්දන් එතුමාව ඉන්දියාවේ හිරගතකොට තිබුණා. ධර්මපාල තුමා මෙන්ම ගුණානන්ද හිමි, සුමංගල හිමි, එස්.මහින්ද හිමි, මඩිහේ හිමි, සෝම හිමි නැවැත වඩිනවා... වසර දහසකට වඩා මේ පොළොවට කඩාගෙන වැටුණ හැම ලේ බිංදුවම විවිධ වෙස් ගෙන නැවැත එනවා.
1815 දී ඇතිවෙන පාවාදීමෙන් පසු 1918 ඇතිවෙන ඌවේ සටන පිටු පස සිටියෙත්, පරම්පරා හතකින් සිංහල වෙනවා යැයි පවසමින්, සෙනරත් රජුගේ අනුකම්පාව දිනාගත්, අදටත් අපට වඩා වෙනස් බව පෙන්නන්න හදන මුසල්මානුවන්මයි. 1915 මරක්කල කෝලහාල නැවත මතු කරන්නෙත්, මේ කඩින් කඩ නැගිටින අපේ (සාම්ප්රදායික)මුස්ලිම්වරු අපිට නැතිකළ සුළු පිරිසක් වූ අන්තවාදී මුස්ලිම්වරුන්මයි.
මුස්ලිම් ජනතාව මැද කොළඹ සිට නැගෙනහිර මෙන්ම සියලු ගම් නියම් ගම් පසාරු කරගෙන කෙරුණු ජාතිය තරගයට බෝ කිරීමේ ක්රියාවට අපි සහජීවනය යැයි නමක් දැම්මා. ජාතියේ පිනකට නිවන් නොගිය ථෙරපුත්තාභය පරපුර හෙළ බොදු සේනා ඒක් රැස්ව නොමැරුණු උන් එම්බාම් කරනවා මෙන් අපිට අදාල නැති හලාල්කරණයට විරුද්ධව පාරට බැස්සා එකා මෙන්. හටන ඇරඹුණා.
බොදු බල සේනා ශක්තිවන්තව තම ජාතිකත්වය මේ පුණ්ය භූමියට එකතු කළා. ඥාණසාර හිමි ප්රමුඛ ගිහි පැවිදි ඔබ සැමට පින් සිද්ධ වේවා... ජාතික හෙළ උරුමය, ගිහි පැවිදි පිරිසුත් පෙනී සිටියා. ආරක්ෂක ලේකම්තුමා සහ රටේ නායකත්වය සංවිධාන රැසක් සමග එකතුව මැදිහත් මුස්ලිම්වරුද සමග එක්ව හලාල් ආපු දිසාවටම පලවා හැරියා.
ප්රශ්නය විසදුව විට මෙය අපි ලද ජයක් නොවේ, මෙය උලමාවරු ලද පරාජයක් ද නොවේ ආදී වශයෙන් අනිත් හිත් හදන්න හදන නෝන්ජල් අපේ ගතිය හෙට එළියට එයි. මෙය සැබැවින්ම ජයග්රහණයක්. සාමාන්ය මුස්ලිම්වරු කුපිත කරන්නට අලුත් අදහස් රැගෙන නැවත එන්න අන්තවාදී මතධාරීන්ට වෙලාවක් දෙමු. එතේ අපිට මේ ජය සමරන්න දෙන්න. මෙරටින් පිට වෙන හලාල් ගහන හැටි ඔබ බලන්න. මෙහෙ ඇතුලේ ඒවා ගැලවෙන හැටි අපි බලන්නම්.
ඌරගෙ මාළු ඌරගෙ ඇගේ තියාම කැපීම විටෙක අපූරුයි. ඔව් පිටරට අයට ඕන විදිහට මෙහෙ දේවල් නොව, පිටට ඕන විදිහට පිට දේවල් අපි පිට කරමු. රට ගැන හිතන උන්ගේ "කට" බදින්නට, "කට" "වට" "වැට" "බදින්න" "බට" ගෙනෙන "පිට" උන්ට අපි "බැට" දෙමු අද වගේම හෙට.
මේ පුණ්ය භූමියට බලහත්කාරයෙන් රිංගා ගත්, අහිංසකකම් පෙන්නා රිංගාගත් පසුව අපේම වූ සියළු ජාතීන් මේ පොළොවේ සුවදට හුස්ම ගත්තා තම තමන්ගේ දේ අදහමින්. විවිධ ඇදහිලි සමග ගග එක පැත්තකට ගැලුවා. මේ නිවිසැනසිල්ල නැතිකළ ව්යාප්තවාදීන්, මූලධර්මවාදීන් හැම විටම අණ කළා ඇතුලෙන් හා පිටින් වෙනස්ව හැසිරී වෙනම එකක් වෙන්න.
මගේ රටට ආදරේ කළ විවධ වෙස් ගත්තන්ට අන්තිම හුස්ම ටික යන කොටත් සටන නිම කරන්න බැරිවුණා. ඔව් ථෙරපුත්තාභය පරපුරත් නිවන් යන්නේ නෑ. ඒ නිසා විජයබාහු පරපුර සංසාරෙන් එගොඩ වූයේ නෑ. දුටුගැමුණු පරපුර හෙටත් සිංහල බඩවල්වලට වඩිනවා. විවිධ වෙස් ගෙන මේ රට රකින්න... කැප්පෙටිපොළට, පුරන් අප්පුට, හෙන්රි පේද්රික්ට වගේම අන්තිම හුස්ම දක්වා රට වෙනුවෙන් ලේ මේ පොළොවට වැපිරූ උන්, මේ පොළොවට විතරක් නෙවෙයි බර කළේ. උඩට පහලට ඇදෙන අපේ පපුවත් බර කළා. පරිස්සම් වෙන්න හැමෝම මිය ගියොත් නැවත උපදින්න. හලාල් අපි එතෙර දිසාවට එවන්නම්. අකුරු කෑලි ඕනෙ නම් "අකුරු ගසා" මෙන්ම හකුරු ඕනෙ නම් "හකුරු ගසා" අපි නිපදවන්නම් පිටට. අපේ ඇතුලට "අතුරු පසා" මෙන් එන "රුදුරු මුසා" එනකොට "සතුරු සතා" බව "නිතර සිතා" පලවා හරිමු, "සතර දිසා" වන්නට ඒ මත "පතුරු ගසා"
නැණ ගුණ මානා
නිල බල පානා
හෙළ බොදු සේනා
දිගටම ඕනා....
මධු මාධව අරවින්ද - මව්බිම "අරවින්ද යාය"
[
සබැඳි ලිපි -
අන්තවාදී මූසළු මොහොමඩ්ලාගේ ගුණ වයන නපුංසක සිංහල මොහොමඩ්ලාට...
http://denethharinna.blogspot.com/2013/02/blog-post_9237.html
අග්නිදිග මුස්ලිම් කලාපයක ව්යාජ උරුමය හා මුස්ලිම් අකෘතඥභාවයේ අමු නිරුවත...
http://denethharinna.blogspot.com/2013/01/21-17.html
දඹුල්ල අනවසර පල්ලිය, මුහුදු මහා විහාරය ඩෝසර් කිරීම, කූරගල බොදු බිම ආදිය පිළිබඳ මුස්ලිම් අන්තවාදයේ නිරුවත සැකෙවින්...
http://denethharinna.blogspot.com/2012/07/blog-post.html
අන්තවාදයෙන් වැනසෙන බොදු උරුමය, අරාබි තෙල් සහ මුස්ලිම් ව්යාපාර වර්ජනය පිලිබඳ කාලීන විග්රහයක්...
http://denethharinna.blogspot.com/2012/10/blog-post_23.html
දඹුල්ලේ බොදු උරුමයේ ඇත්ත මොකක්ද?
http://denethharinna.blogspot.com/2012/05/blog-post_45.html
මුහුදු මහා විහාරය ඩෝසර් කිරීම
http://denethharinna.blogspot.com/2012/06/blog-post.html
අක්කරෙයිපත්තුවේ වැනසූ ඉපැරණි දාගැබ (මොට්ටයාගල දාගැබ) - මුස්ලිම් අන්තවාදයේ ඊළඟ ගොඳුර කුමක්ද?
http://denethharinna.blogspot.com/2012/09/blog-post_11.html
http://denethharinna.blogspot.com/2012/09/2.html
අන්තවාදයේ නවතම බිල්ල - මුසල්මානුවන් වැනසූ අනුරපුර සෙනවිරත් පිරිවෙන
http://denethharinna.blogspot.com/2012/09/blog-post_8.html
ක්රමානුකූලව ක්රියාත්මක වන මුස්ලිම් ව්යාප්තවාදය
http://denethharinna.blogspot.com/2012/11/blog-post_5610.html
"උපවාස මාසයෙන් පසු, අදේවවාදීන් වෙත භීතිය ඇතුළු කරන්න. සියළු අදේවවාදීන් මරා දමන්න"
http://denethharinna.blogspot.com/2012/12/blog-post_20.html
නමුත් සිංහල අපි කොහොමද අතීතයෙ ඉඳන් අන් ජාතීන්ට ආගමිකයන්ට සැලකුවෙ?
සිංහලයා ජාතිවාදියෙක්ද?
http://denethharinna.blogspot.com/2012/06/blog-post_09.html
]
0 comments:
Post a Comment