කිරිපිටි මිල වැඩිකිරීමට එකම සහ ප්රධාන හේතුව ලෙස කිරිපිටි සමාගම් මෙන්ම රජයේ බලධාරීන් පවසන්නේ ලෝක වෙළ`දපොලේ කිරිපිටි මිල ඉහළ යාමයි. අප අවබෝධ කර ගත දෙය සහ ඒ අනුව පිළිපදින දෙය මේ රටේ සමස්ත ජනතාවට කියා දෙන්නට අපට ඉඩ දෙනවානම් කිරිපිටි මිල වත් කිරිපිටි වත් කිරිපිටි වල ඇතැයි හෙලිවූ වස විසවත් අවම වශයෙන් එළකිරිවත් මේ රටේ ජනතාවට කිසිමදාක කිසිම ප්රශ්නයක් වන්නේ නැත. නමුත් අපට එම කටයුත්ත නිසි ලෙස කරන්නට ඉඩ නොදෙන්නේ කිරිපිටි සමාගම් සහ ඔවුන්ගේ උවමනාවන් වෙනුවෙන් සැදී පැහැදී සිටින සකලවිධ බැලයන්ගේ ක්රියාකාරීත්වයන් ය.
ලෝක වෙළ`දපොලේ කිරිපිටි මිල මෑතකාලීනව රුපියල් 5200 දක්වා ඉහළ ගිය බව පැවසුණි. වෙනදා මේ බව පවසන්නේ කිරිපිටි සමාගම් විසින් පමණක් වුවත් මෙවර ඒ බව රජයේ ප්රවෘත්ති විකාශනයන්ගෙන්ද ජනතාව වෙත විකාශනය කෙරුණි. ලෝක වෙළ`දපොලේ කිරිපිටි මිල එසේ ඉහළගියා යෑයි කීමෙන් අදහස් වන්නේ ලෝක වෙළ`දපොලෙ ඇත්තේ කිරිපිටි කියා හ`දුන්වන එකම එක ජාතියක් බවයි. එහෙත් ශ්රී ලංකාව තුළ විවිධ නම් වලින් කිරිපිටි වර්ග සිය ගණනක් අලෙවි කෙරෙයි. ඒ ඒ වයසට ඒ ඒ රෝගයට ඒ ඒ තත්ත්වයට හරියටම හරියන්නේ යෑයි කියමින් එකම කිරිපිටි සමාගමෙන් පවා අවම වශයෙන් කිරිපිටි වර්ග 10 ක් වත් වෙළ`දපොළට නිකුත් කරයි.
මේවායින් අඩුම මිල ස`දහන් වන්නේ යොදය සහිත සාමාන්ය කිරිපිටි පැකැට්ටුව වන අතර අති විශේෂ යෑයි ඔවුන් කෘත්රීමව හුවාදක්වන කිරිපිටි වර්ග සෑම එකක්ම පාහේ සාමාන්ය පැකැට්ටුව මෙන් කීප ගුණයක් මිල අධිකය. මෙරට පාරිභෝගික ජනතාව දැන්වත් තේරුම් ගත යුතු සත්යය වන්නේ සිය ලාභය උපරිම වශයෙන් වැඩි කර ගැනීම ස`දහා ලෝක වෙළ`දපොලේ ඇති එකම කිරිපිටි වර්ගය ලංකාව තුළදී කිරිපිටි වර්ග සිය ගනනක් බවට ඒවා නිපදවන සහ විකුණන සමාගම් විසින් පත් කරන බවයි.
ලෝක වෙළ`දපොළේ වැඩිවන මිලට සාපේක්ෂව සාමාන්ය කිරිපිටි වල මිල වැඩි වන විට ඔවුන් කෘත්රීමව නිෂ්පාදනය කර හුවා දක්වන අති විශේෂ කිරිපිටි වර්ගවල මිළ එමෙන් කීප ගුණයකින් වැඩි කෙරෙයි. රජය මිල පාලනය සම්බන්ධයෙන් එක්තරා මට්ටමකට හෝ මැදිහත් වන්නේ සාමාන්ය කිරිපිටි පිළිබ`දව පමණි. අති විශේෂ කිරිපිටි පැකැට්වල මිල ඔවුන්ට රිසි සේ වැඩිකර ගැනීමට හැකි වී ඇත්තේ ඒවා කිසිවෙකුට ප්රශ්න කරන්නට නොහැකි මට්ටමට ඔවුන් විසින් ප්රචාරක ත්රස්තවාදය ඔස්සේ ඔසවා තබා ඇති බැවිණි. ඔවුන්ට අනුව ජනතාවට ඇති එකම විකල්පය ඒ තරම් අනර්ග කිරිපිටි වර්ග ප්රශ්න නොකර ඔවුන් කියන ගාණට මිලදී ගැනීම පමණි.
ඒ අනුව සත පහක ප්රයෝජනයක් නොලැබ සාමාන්ය කිරිපිටි වලටත් වඩා අති විශේෂ කිරිපිටිවලින් මෙරට ජනතාව ගොනාට අන්දවා සූරා කන හෙයින් අති විශේෂ කිරිපිටි වල සැබෑ ස්වරූපය සහ ඒවා නිපදවීමේ සැබෑ අරමුණ ජනතාව විසින් මනාව වටහා ගත යුතු වෙයි. අප විසින් බොහෝ වාර ගණනක් ඒවායේ සැබෑ තත්ත්වය සහ ඒවායේ සැබෑ අරමුණ පෙන්වා දී ඇතත් කිරිපිටි මිල විසින් ජනතාව වැඩිම පීඩනයකට ලක් කර ඇති මේ මොහොතේ ඒ පිළිබ`දව නැවත දැනුවත් වීම සුදුසු යෑයි අපි විශ්වාස කරමු
අති විශේෂ කිරිපිටි වර්ග වල සැබෑ තත්ත්වයත් ඒවා නිපදවීමේ සැබෑ අරමුණත් තේරුම් ගැනීම ස`දහා මෙම කිරිපිටි සමාගම් කියන විදිහට 7 දෙනෙක් ඉන්නා විස්තෘත පවුලකට කිරිපිටි ගෙනයායුතු ආකාරය සළකා බළමු.
මෙම පවුලේ වයස අවුරුදු 1 ක 4 ක සහ 7 ක දරුවන් තුන් දෙනෙක්ද තරුණ අම්මා කෙනෙක් සහ තාත්තා කෙනෙක්ද සීයා සහ ආච්චී කෙනෙක්ද සිටිනවා යෑයි අපි සිතමු. මෙම පවුලේ මව දරුවන් හදා වඩා ගනිමින් නිවසේ වෙසෙන අතර රැකියාවක් කරන්නේ තරුණ පියා පමණි. සමාගම් කියන විදිහට මෙම පවුලට කිරිපිටි ගෙන යා යුත්තේ කෙසේද?
7 දෙනෙක් සිටින විස්තෘත පවුලට සමාගම් කියන විදිහට කිරිපිටි ගෙන යා යුතු ආකාරය.
අවු 1 - 1
අවු 4 - 3
අවු 7 - 6
කිරි දෙන මව - අධි ෙද්යාaලේට්
පියා - යොදය සහිත
සීයා - මේද රහිත (නන් ද්යeට්)
ආච්චී - අධි කැල්සියම්
අවුරුද්දේ දරුවාට මොලේ හො`දින් වැඩීම ස`දහා ගෙන යා යුත්තේ වන් µ්රලස්ය. අවුරුදු 4 දරුවා දැන් දුවන පනින වයසේය. වැටුනොත් ඇට කැඩෙන්නේය. තුවාල වන්නේය. ඒවා ඉක්මනින් හො`දවීමට අවශ්ය කැල්සියම් එහෙම වැඩිපුර ඇති 3 µ්රලස් මෙම දරුවාට දිය යුතුමය. අවුරුදු 7 දරුවාට ඒ කිරිපිටි හරියන්නේ නැත. දැන් දරුවා 2 පන්තියේය. 5 පන්තියේදී ශිෂ්යත්වයයි. ශිෂ්යත්වය පේල් වුනොත් මළ කෙළියක් වන නිසා දරුවාට දිය යුත්තේ ඒ වෙනුවෙන්ම සෑදූ 6 µ්රලස් කිරිපිටිය.
කිරිදෙන මවට පොඩි දරුවන්ට ඇති කිරිපිටි හරියන්නේම නැත. ඇය දැන් කිරිදෙන මවක් බැවින් ඇයට ගෙන යා යුත්තේ ගර්භණී සහ කිරිදෙන මව්වරුන්ටම සැදූ අධිෙද්යාaලේට්ය. තාත්තා තවම තරුණ බැවින් දෙයියනේ කියා සාමාන්ය කිරිපිටි භාවිතා කළ හැකිය.
සීයාට දැන් කොලෙස්ටරෝල්, සීනි සහ ප්රෙෂර් තිබෙන නිසා සුදුසු වන්නේ යොදය ඉවත්කළ නන්µ්රලැට්ය. හැබැයි සමාගම නොකියන කථන්දරයක් මෙතන තිබේ. සීයාට කොලෙස්ටරොල් හැදුණේ යොදය සහිත කිsරිපිටි බීලාය. සමාගම ඒ ගැන කතා නොකර දැන් කියන්නේ යොදය රහිත නන්µ්රලැට් බොන ලෙසය. එයින් අප වටහා ගත යුත්තේ සමාගමේ කිරිපිටි වලින් හැදෙන ලෙඩේටත් සමාගම තවත් කිරිපිටි වර්ගයක්ම නියම කරන බවයි.
ආච්චිට මේ අනිත් අයට දෙන එක කිරිපිටි ජාතියක්වත් හරියන්නේම නැත. ආච්චි අනුන්ගේ කිරිපිටි බිව්වොත් එහෙම ආච්චිට ලෝකයේ තියෙන භයානකම ලෙඩේ වෙන ඇට දිරන ලෙඩේ හැදිලා ආච්චිගෙ ඇට ටික කුඩේ කුඩු යන්නේය. ආච්චි වෙන අයගේ කිරිපිටි බිව්වොත් එහෙම ආච්චිගේ අස්aථිපංචරිය කඩා වැටී මළ පෙරේතයා පොළවේ ගැහැවා වාගේ බිම දිගාවෙලා ඉන්නවා අපට දැකගත හැකිය.
සමාගම් කිරිපිටි වලට ජනතාව ආකර්ෂණය කරගැනිම ස`දහා වෙළ`ද දැන්වීම් වලින් අපට කියන්නේ අප ඉහතින් විස්තර කල කථාන්දරයයි. මේ කථාන්දර අපට කීම ස`දහා ඔවුන් න`එ නිලියන්ද, ක්රිකට් ගහන හාදයන්ද, ඊනියා සුපර් ස්ටාර්ලාද, මිසිස් පෙරේරලාද, ඊනියා විද්යාඥයන්ද, සුපිරි මොල ඇති අයින්ස්ටයින්ටත් වඩා ඉක්මනින් ගණිත ගැට`එ විස`දන අරුම පුදුම දරුවන්ද, ඊනියා සෞඛ්ය වෘතිකයන්ද යොදාගනියි. රූපවාහිනිය ඇතු`එ ජනප්රිය ජනමාධ්ය ඔස්සේ එම චරිත යොදාගනිමින් මේවා අපට කියන්නට ඔවුන් රුපියල් කෝටි ප්රකෝටි ගණනක් වැයකරයි. නවසිලන්තයෙන් අප රටට කිරිපිටි ගෙන්වන සමාගමේ ප්රචාරක වියදම පමණක් රුපියල් මිලියන 5000 ක් බව පැවසෙයි. ප්රචාරයට එතරම් මුදල් වියදම් කරන විට මේවාට රැවටී අපේ රටේ මිනිසුන් මේවා මිලදී ගෙන ඔවුන්ට උපයාදෙන ලාභය කොතරම් ඉහළ අගයක් ගනීවිද?
ඔවුන් මෙහිදී කරන්නේ කුමක්ද යන්න අවබෝධ කරගැනීම ස`දහා අපි සරල තර්ක බුද්ධිය භාවිතා කළ යුතුය. අප උදාහරණයට ගත් පවුලේ ආදායම් උපයන රැකියාවක් කරන්නේ පියා පමණි. කිරිපිටි යනු කිසිසේත්ම නිවැරදි පෝෂණයට අවශ්ය දෙයක් නොවේ. නමුත් මෙම පියා වැරදි අවබෝධය නිසා හෝ පවුලට පෝෂණය ලබාගැනීම ස`දහා කිරිපිටි ගෙනයන්නේ යෑයි සිතමු. ලෝක වෙළෙඳපොලේ, කිරිපිටි නිපදවන රටවල් වල වෙළ`දපොලේ මෙන්ම ලංකාවේ වෙළ`දපොලේත් තිබෙන්නේ එක කිරිපිටි ජාතියක් පමණයි නම් මේ අහිංසක තාත්තා වරකට කඩෙන් ගෙනයන්නේ එක කිරිපිටි පැකැට්ටුවකි. නමුත් නිෂ්පාදන සමාගම් අප ඉහතින් කී පරිදි යොදාගත හැකි සියලු චරිතද සියලු මාධ්යයද යොදාගනිමින් පවුලේ හත් දෙනාට අනිවාර්යයෙන්ම පැකැට් 7 ක් මිලදී ගත යුතු බව පවසයි.
අති විශේෂ පැකැට් මිලදී නොගතහොත් දරුවන්ගේ මොලේ නොවැඩෙන බව මෙම සමාගම් පවසයි. මේ ලෝකෙ ඉන්න මොන තාත්තද කැමති වෙන්නෙ තමන් ජාතක කරපු දරුවන්ගෙ මොලේ නැතිවෙනවට. ඉතින් කොහෙන් හරි සල්ලි හොයාගෙන දරුවන්ගෙ මොලේ වැඩෙන කිරිපිටි වර්ග ගෙදරට ගෙන යා යුතුයි. ඊළ`ගට මේ සමාගම් කියනව අධි කැල්සියම් කිරිපිටි බිව්වෙ නැත්නම් වයසක කාන්තාවන්ගෙ ඇට ටික කුඩේ කුඩු කියල. ඉතින් කොයි පුතාද කැමති වෙන්නෙ තමන් වදපු හදපු අම්මගෙ ඇට ටික කුඩේ කුඩු වෙනවට. කොහෙන් හරි සල්ලි හොයාගෙන අම්මටත් අධිකැලිසියම් කිරිපිටි ගෙනහිල්ල දෙයි.
පියා කොහෙන් හරි සල්ලි හොයාගෙන 7 දෙනාට නියමිත කිරිපිටි පැකැට් වර්ග 7 ගෙදර ගෙනගියා යෑයි සිතමු. ඊළ`ගට මෙම සමාගම් කියන්නේ කුමක්ද? බත් ඇතු`එ ස්වභාවික ආහාරවලින් ඇත් වී හැකි උපරිමයෙන්, අවම වශයෙන් දවසට දෙවරක් වත් මෙම කිරිපිටි දියකර සීනිත් දමා බොන්නට යෑයි කියාය. බොන වාර ගණන වැඩි කළ තරමට සමාගමේ කරල පැහෙන්නේය. මල්ල පිරෙන්නේය. සමාගමේ අවම නිර්දේශය වන දවසට දෙවරක් මේ ගෙදර අය කිරිපිටි බොනවා යෑයි සිතමු. එක් පැකට් එකකින් සෑදිය හැක්කේ කිරි වීදුරු 16 ක් පමණි. එනම් පැකැට් එකක් එක් අයෙකුට ප්රමාණවත් වන්නේ දවස් 8 කට පමණි. එවිට එක් අයෙකුට මසකට අවම වශයෙන් පැකට් 4 ක් වැයවෙයි. එවිට කිරිපිටි සමාගම කියන පෝෂණය අවමයෙන් ලබාගැනීම ස`දහා මෙම පවුලට පියා මසකට කිරිපිටි පැකට් 28 ක් ගෙදර ගෙන යා යුතුය.
මෙම සෑම අති විශේෂ කිරිපිටි පැකැට්ටුවක්ම සාමාන්ය පැකට් එකක් මෙන් කීප ගුණයක් මිල වන නිසා මෙම කිරිපිටි පැකට් 28 ගැනීම ස`දහා පවුලේ එකම රැකියාව කරන පියා රුපියක් 15000 ක් වත් අවම වශයෙන් වැයකළ යුතුය. ඒ ස`දහා ඔහුගේ ආදායම මදිය. එවිට ඔහුට ප්රධාන රැකියාවට අමතරව තවත් අර්ධකාලින රැකියාවක් කිරීමට සිදුවේ. රජයේ සේවකයෙක් නම් අකමැත්තෙන් හෝ අල්ලස් ගැනීමට සිදුවේ. ගමක ස්ථිර රැකියාවක් නැති කෙනෙකුට නම් කසිප්පු පෙරීමට හෝ හොරකම් කිරීමට සිදුවෙයි. මක් නිසාද යත් කුමන අපරාධයකින් හෝ මුදල් සොයාගෙන තමාගේ පවුලට කිරිපිටි සමාගම් කියන පෝෂණය ලබාගන්නේ නැතිව ගැලවිල්ලක්, බේරිල්ලක් නැති බැවිණි.
එසේනම් මෙම දුෂ්ඨ කිරිපිටි සමාගම් සමාජ විරෝධී කටයුතු වලටත් මෙරට අහිංසකයන් පොළඹවන අයුරු දැන් ඔබට පැහැදිලියි නේද? එවන් සමාජ විරෝධී කටයුතු වලට ඔවුන් සමාජය පොළඹවන්නේ එසේ පෙලඹෙන අයට තවත් විනාශයක් විනා සත පහකවත් ප්රයෝජනයක් නොලැබෙද්දීය.
මේ කර ඇත්තේ කුමක්ද? මේක බිව්වෙ නැත්නම් උඹලගෙ දරුවන්ට මොලේ නෑ, මේක බිව්වෙ නැත්නම් උඹලගෙ ඇට කුඩේ කුඩුමයි, මේක බිව්වෙ නැත්නම් උඹලට මේ මාරාන්තික ලෙඩේ හැදෙනවමයි කියල, මේ රටේ ජනතාව බියවද්දල ත්රස්තවාදී ක්රමෝපායන් පාවිච්චි කරල එක කිරිපිටි පැකට් එකක් අරගෙන යන ගෙදරට කිරිපිටි පැකට් 7 ක් එකවර අනිවාර්යයෙන්ම අරගෙන යා යුතු තැනට වැඩ කටයුතු සිද්ධ කිරිමයි. ඊළ`ගට මේ හැම පැකැට් එකක්ම සාමාන්ය කිරිපිටි පැකට් එකක් වගේ කීප ගුණයක් මිල වැඩියි. එවායින් ඔවුන් තියාගන්නා ලාභය අනිවාර්යයෙන්ම ඊටත් වඩා වැඩියි.
එහෙමනම් ඇත්තටම මේ කරල තියෙන්නෙ මොකක්ද? සාමාන්ය කිරිපිටි විකුණල ඔවුන්ට උපයාගත හැකි ලාභය වගේ විසි තිස් ගුණයක් ලාභය වැඩිකරගැනීම පමණයි. එහෙම නම් ඔවුනගේ පෝෂණ වි-ජාව (විද්යාව නොවේ) සහ අති විශේෂ කිරිපිටි සූත්තරය (සූත්රය නොවේ) කරල තියෙන එකම දෙය විසි තිස් ගුණයකින් ඔවුන්ගේම ලාභය වැඩිකරල දීම පමණයි. අපේ රටේ මිනිස්සුන්ට ලැබෙන්නෙ තව තවත් ලෙඩ වීමටත් තව තවත් දුප්පත් විමටත් තව තවත් සමාජ විරෝධී කටයුතු වල නිරත වීමටත් පමණයි.
මෙම අති විශේෂ කිරිපිටි වල කිසිදු අතිවිශේෂයක් තබා විශේෂයක් වත් නැති බවත් එවායේ ඇත්තේ කිරිපිටි මහ බොරුවේ තවත් වර්ධනීය අවස්ථාවක් පමනක් බවත් අපි මේ රටේ ජනතාවට දැන් වසර දහයක පමණ සිට කියා දෙන්නෙමු. මීට වසර හතකට පෙර මේ රටේ ජාතික පුවත්පත් කීපයක් උපයෝගී කරගෙන අප එළිදැක්වූ සංවාදයේදීද අපි මෙම අති විශේෂ කිරිපිටි සියල්ලෙන්ම කරන මහා බොරුව මහා ගොනාට ඇන්දවීම මේ රටේ ජනතාවට පහදා දුන්නෙමු.
කිරිපිටි සමාගමකට හෝ ඔවුන් වෙනුවෙන් පෙනීසිටින කිසිම ඊනියා වෘත්තිකයෙකුට හෝ අපට එරෙහිව වචනයක හෝ තර්කයක් ඉදිරිපත් කළ නොහැකි වූයේ මේ රටේ ජනතාව කෙරෙහි සැබෑ ආදරයෙන්, කරුණාවෙන්, මෛත්රියෙන් අප පෙන්වා දුන් දේවල් එතරම්ම පිරිසිදු පැහැදිලි නොකිලිටි සත්ය වූ බැවිණි.
අති විශේෂ කිරිපිටි සෑම එකක්ම නිර්මානය කර තිබෙන්නේ ඔවුන් කියන විදිහට කිරිපිටි වලට අරුම පුදුම සුවිශේෂී ගුණ සහිත සංයෝග හෝ පෝෂ්ය පදාර්ථ එකක් හෝ කීපයක් එකතු කිරීම මගිනි. සිරුරට අවශ්ය පෝෂ්ය පදාර්ථ ලබාගැනීමට ඇති සුදුසුම ක්රමය වන්නේ ඒ ඒ පෝෂ්ය පදාර්ථයන් බහුල ආහාර භාණ්ඩ සියල්ලෙන්ම අවශ්ය පංගු ප්රමාණය ලබාගැනීමයි. පෝෂණය පිළිබ`ද නවතම විද්යාත්මක පිළිගැනීමද එයයි. එක් එක් රට අනුව එවැනි ආහාර භාණ්ඩ 6 කට හෝ 5 කට බෙදා ඇත.
නමුත් කිරිපිටි සමාගම් කියන්නේ පෝෂ්ය පදාර්ථ රාශියක් එක් කර ඇති තම සමාගමේ අතිවිශේෂ කිරිපිටි බීමෙන් පෝෂණය ලබාගන්නා ලෙසටය. දරුවන්ටද එසේ පෝෂණය ලබා දෙන ලෙසය. එක් ආහාරයකට තවත් පෝෂ්ය පදාර්ථ කිපයක් එකතු කරගෙන පෝෂණය ලබාගැනීම ඉතාම යල් පැන ගිය සංකල්පයකි. එය කිසිසේත්ම සුදුසු ක්රමයක් නොවන නිසාත් එමගින් පෝෂණ සමතුලිතතාවය බරපතළ අයුරෙන් බි`දවැටෙන නිසාත් නූතන පෝෂණ විද්යාඥයන් උපදෙස් දෙන්නේ සියලුම ආහාර භාණ්ඩ වලින් සිරුරට අවශ්ය පංගු ප්රමාණය ගැනීමටය. එවිට කිසිම පෝෂ්ය පදාර්ථයක් ඌණ නොවී ස්වභාවික අයුරින් තිරසාර පදනමක් යටතේ සිරුරට ලැබෙයි.
අනෙක් අතට අතිවිශේෂ කිරිපිටි වර්ගවලට එක් කර ඇතැයි පැවසෙන විටමින් වර්ග ඇතු`එ පෝෂ්ය පදාර්ථයන් ස්වභාවික ආහාර තුළ සකස් වූ ඒවා නොව කර්මාන්තශාලා තුළ කෘත්රීමව නිෂ්පාදනය කරන ලද ඒවාය. එසේ නිපදවන ලද කෘත්රීම පෝෂ්ය පදාර්ථවල ජෛව උපයෝගීතාවය (Bioavailability) ඉතාම අවම මට්ටමක පවතී. එම නිසා කිරිපිටි පැකට්වල ඔවුන් තිබෙනවා යෑයි කියන විටමින් ඇතු`එ පෝෂ්ය පදාර්ථ ප්රමාණය සිරුරට කිසිසේත්ම ප්රයෝජනයට ගත නොහැකිය. එමගින් ප්රයෝජනයට ගැනෙනවා නම් ගැනෙන්නේ ඉතා කුඩා ප්රමාණයක් පමණි. ඒ අනුව සිරුරට 100% ක්ම ගැළපෙන නියම (Original) විටමින් ඇතු`එ පෝෂ්ය ප්රධාර්ත ඇත්තේ ස්වභාවික ආහාරවලය. කිරිපිටිවලට එකතුකර තිබෙනවානම් ඇත්තේ කෘත්රීමව නිපදවූ බාල (Secondhand) පෝෂ්ය ප්රධාර්ථයන්ය.
ඒ අනුව ඉතා යල් පැනගිය පෝෂණ මූලධර්ම භාවිතා කරමින් බාල පෝෂ්ය පදාර්ත ආහාරවලට එක්කර අධික ලාභයක් තබාගෙන විකිණීම කිසිසේත්ම පෝෂණ විද්යාව නම් විය නොහැකිය. එය බරපතළ පෝෂණ මිත්යාවකි. නමුත් එම බරපතළ පෝෂණ මිත්යාව කිරිපිටි සමාගම් ලෝකවාසී අසරණයන් සුරාකා ගොඩනගාගෙන ඇති ප්රාග්ධන බලයෙන් මෙහෙයවන ප්රචාරක ත්රස්තවාදයෙන් ජනතාව ඉදිරියේ පෝෂණ විද්යාව බවට වෙස්ගන්වා ඇත.
මෙරට පාරිභෝගික ජනතාව දැන්වත් මේ බව මැනවින් තේරුම් ගෙන කිරිපිටි තරම් ප්රශ්නකාරී ආහාරයක් නැති බව මැනවින් ඔප්පු වී ඇති මේ යුගයේ එසේම කිරිපිටි මිලද බෙහෙවින්ම වැඩි කර ඇති මේ යුගයේ කිරිපිටි වලින් මෙන්ම අතිවිශේෂ කිරිපිටි වලින්ද මිදෙන්නට අදිටන් කර ගත යුතුය. ඒ ස`දහා අවශ්ය සිය`එ මග පෙන්විම් අප විසින් සිදුකර ඇත.
වෛද්ය පාලිත සමන් ජයකොඩි
http://www.divaina.com/2014/02/23/feature08.html
සබැඳි ලිපි කිහිපයක් -
[
දුම්වැටිවලට වඩා කිරිපිටි භයානකයි. මිල වැඩිකරන්නත් එපා. ගෙන්වන්නත් එපා – රජයේ වෛද්යවරුhttp://denethharinna.blogspot.com/2014/01/blog-post_5.html
රට පිටි කිරි වලට ආලේ - ඇයි තවම ගොන් රාළේhttp://denethharinna.blogspot.com/2014/01/blog-post_7667.html
ෆොන්ටෙරා සමාගම නිපදවන කිරිපිටි නොවන කිරිපිටිhttp://denethharinna.blogspot.com/2013/09/blog-post_6902.html
පිටි කිරිත් එපා - දියර කිරිත් එපාhttp://denethharinna.blogspot.com/2013/08/blog-post_1228.htmlකිරි, මෙලමයින් සහ DCD - ඇත්ත මොකක්ද?http://denethharinna.blogspot.com/2013/08/dcd.html
ඉතා වැදගත් කියවිය යුතු ලිපියක් - දිවි නසා ගන්නට ඕන නම් කිරිපිටි බිව්වට කමක් නෑ! - වෛද්ය පාලිත සමන් ජයකොඩිhttp://denethharinna.blogspot.com/2013/08/blog-post_9700.htmlදේශීය කිරිපිටි නිෂ්පාදනය ඉහළ නැංවීම අර්බුදයට විසඳුමයිhttp://denethharinna.blogspot.com/2013/08/blog-post_6292.html
]
ලෝක වෙළ`දපොලේ කිරිපිටි මිල මෑතකාලීනව රුපියල් 5200 දක්වා ඉහළ ගිය බව පැවසුණි. වෙනදා මේ බව පවසන්නේ කිරිපිටි සමාගම් විසින් පමණක් වුවත් මෙවර ඒ බව රජයේ ප්රවෘත්ති විකාශනයන්ගෙන්ද ජනතාව වෙත විකාශනය කෙරුණි. ලෝක වෙළ`දපොලේ කිරිපිටි මිල එසේ ඉහළගියා යෑයි කීමෙන් අදහස් වන්නේ ලෝක වෙළ`දපොලෙ ඇත්තේ කිරිපිටි කියා හ`දුන්වන එකම එක ජාතියක් බවයි. එහෙත් ශ්රී ලංකාව තුළ විවිධ නම් වලින් කිරිපිටි වර්ග සිය ගණනක් අලෙවි කෙරෙයි. ඒ ඒ වයසට ඒ ඒ රෝගයට ඒ ඒ තත්ත්වයට හරියටම හරියන්නේ යෑයි කියමින් එකම කිරිපිටි සමාගමෙන් පවා අවම වශයෙන් කිරිපිටි වර්ග 10 ක් වත් වෙළ`දපොළට නිකුත් කරයි.
මේවායින් අඩුම මිල ස`දහන් වන්නේ යොදය සහිත සාමාන්ය කිරිපිටි පැකැට්ටුව වන අතර අති විශේෂ යෑයි ඔවුන් කෘත්රීමව හුවාදක්වන කිරිපිටි වර්ග සෑම එකක්ම පාහේ සාමාන්ය පැකැට්ටුව මෙන් කීප ගුණයක් මිල අධිකය. මෙරට පාරිභෝගික ජනතාව දැන්වත් තේරුම් ගත යුතු සත්යය වන්නේ සිය ලාභය උපරිම වශයෙන් වැඩි කර ගැනීම ස`දහා ලෝක වෙළ`දපොලේ ඇති එකම කිරිපිටි වර්ගය ලංකාව තුළදී කිරිපිටි වර්ග සිය ගනනක් බවට ඒවා නිපදවන සහ විකුණන සමාගම් විසින් පත් කරන බවයි.
ලෝක වෙළ`දපොළේ වැඩිවන මිලට සාපේක්ෂව සාමාන්ය කිරිපිටි වල මිල වැඩි වන විට ඔවුන් කෘත්රීමව නිෂ්පාදනය කර හුවා දක්වන අති විශේෂ කිරිපිටි වර්ගවල මිළ එමෙන් කීප ගුණයකින් වැඩි කෙරෙයි. රජය මිල පාලනය සම්බන්ධයෙන් එක්තරා මට්ටමකට හෝ මැදිහත් වන්නේ සාමාන්ය කිරිපිටි පිළිබ`දව පමණි. අති විශේෂ කිරිපිටි පැකැට්වල මිල ඔවුන්ට රිසි සේ වැඩිකර ගැනීමට හැකි වී ඇත්තේ ඒවා කිසිවෙකුට ප්රශ්න කරන්නට නොහැකි මට්ටමට ඔවුන් විසින් ප්රචාරක ත්රස්තවාදය ඔස්සේ ඔසවා තබා ඇති බැවිණි. ඔවුන්ට අනුව ජනතාවට ඇති එකම විකල්පය ඒ තරම් අනර්ග කිරිපිටි වර්ග ප්රශ්න නොකර ඔවුන් කියන ගාණට මිලදී ගැනීම පමණි.
ඒ අනුව සත පහක ප්රයෝජනයක් නොලැබ සාමාන්ය කිරිපිටි වලටත් වඩා අති විශේෂ කිරිපිටිවලින් මෙරට ජනතාව ගොනාට අන්දවා සූරා කන හෙයින් අති විශේෂ කිරිපිටි වල සැබෑ ස්වරූපය සහ ඒවා නිපදවීමේ සැබෑ අරමුණ ජනතාව විසින් මනාව වටහා ගත යුතු වෙයි. අප විසින් බොහෝ වාර ගණනක් ඒවායේ සැබෑ තත්ත්වය සහ ඒවායේ සැබෑ අරමුණ පෙන්වා දී ඇතත් කිරිපිටි මිල විසින් ජනතාව වැඩිම පීඩනයකට ලක් කර ඇති මේ මොහොතේ ඒ පිළිබ`දව නැවත දැනුවත් වීම සුදුසු යෑයි අපි විශ්වාස කරමු
අති විශේෂ කිරිපිටි වර්ග වල සැබෑ තත්ත්වයත් ඒවා නිපදවීමේ සැබෑ අරමුණත් තේරුම් ගැනීම ස`දහා මෙම කිරිපිටි සමාගම් කියන විදිහට 7 දෙනෙක් ඉන්නා විස්තෘත පවුලකට කිරිපිටි ගෙනයායුතු ආකාරය සළකා බළමු.
මෙම පවුලේ වයස අවුරුදු 1 ක 4 ක සහ 7 ක දරුවන් තුන් දෙනෙක්ද තරුණ අම්මා කෙනෙක් සහ තාත්තා කෙනෙක්ද සීයා සහ ආච්චී කෙනෙක්ද සිටිනවා යෑයි අපි සිතමු. මෙම පවුලේ මව දරුවන් හදා වඩා ගනිමින් නිවසේ වෙසෙන අතර රැකියාවක් කරන්නේ තරුණ පියා පමණි. සමාගම් කියන විදිහට මෙම පවුලට කිරිපිටි ගෙන යා යුත්තේ කෙසේද?
7 දෙනෙක් සිටින විස්තෘත පවුලට සමාගම් කියන විදිහට කිරිපිටි ගෙන යා යුතු ආකාරය.
අවු 1 - 1
අවු 4 - 3
අවු 7 - 6
කිරි දෙන මව - අධි ෙද්යාaලේට්
පියා - යොදය සහිත
සීයා - මේද රහිත (නන් ද්යeට්)
ආච්චී - අධි කැල්සියම්
අවුරුද්දේ දරුවාට මොලේ හො`දින් වැඩීම ස`දහා ගෙන යා යුත්තේ වන් µ්රලස්ය. අවුරුදු 4 දරුවා දැන් දුවන පනින වයසේය. වැටුනොත් ඇට කැඩෙන්නේය. තුවාල වන්නේය. ඒවා ඉක්මනින් හො`දවීමට අවශ්ය කැල්සියම් එහෙම වැඩිපුර ඇති 3 µ්රලස් මෙම දරුවාට දිය යුතුමය. අවුරුදු 7 දරුවාට ඒ කිරිපිටි හරියන්නේ නැත. දැන් දරුවා 2 පන්තියේය. 5 පන්තියේදී ශිෂ්යත්වයයි. ශිෂ්යත්වය පේල් වුනොත් මළ කෙළියක් වන නිසා දරුවාට දිය යුත්තේ ඒ වෙනුවෙන්ම සෑදූ 6 µ්රලස් කිරිපිටිය.
කිරිදෙන මවට පොඩි දරුවන්ට ඇති කිරිපිටි හරියන්නේම නැත. ඇය දැන් කිරිදෙන මවක් බැවින් ඇයට ගෙන යා යුත්තේ ගර්භණී සහ කිරිදෙන මව්වරුන්ටම සැදූ අධිෙද්යාaලේට්ය. තාත්තා තවම තරුණ බැවින් දෙයියනේ කියා සාමාන්ය කිරිපිටි භාවිතා කළ හැකිය.
සීයාට දැන් කොලෙස්ටරෝල්, සීනි සහ ප්රෙෂර් තිබෙන නිසා සුදුසු වන්නේ යොදය ඉවත්කළ නන්µ්රලැට්ය. හැබැයි සමාගම නොකියන කථන්දරයක් මෙතන තිබේ. සීයාට කොලෙස්ටරොල් හැදුණේ යොදය සහිත කිsරිපිටි බීලාය. සමාගම ඒ ගැන කතා නොකර දැන් කියන්නේ යොදය රහිත නන්µ්රලැට් බොන ලෙසය. එයින් අප වටහා ගත යුත්තේ සමාගමේ කිරිපිටි වලින් හැදෙන ලෙඩේටත් සමාගම තවත් කිරිපිටි වර්ගයක්ම නියම කරන බවයි.
ආච්චිට මේ අනිත් අයට දෙන එක කිරිපිටි ජාතියක්වත් හරියන්නේම නැත. ආච්චි අනුන්ගේ කිරිපිටි බිව්වොත් එහෙම ආච්චිට ලෝකයේ තියෙන භයානකම ලෙඩේ වෙන ඇට දිරන ලෙඩේ හැදිලා ආච්චිගෙ ඇට ටික කුඩේ කුඩු යන්නේය. ආච්චි වෙන අයගේ කිරිපිටි බිව්වොත් එහෙම ආච්චිගේ අස්aථිපංචරිය කඩා වැටී මළ පෙරේතයා පොළවේ ගැහැවා වාගේ බිම දිගාවෙලා ඉන්නවා අපට දැකගත හැකිය.
සමාගම් කිරිපිටි වලට ජනතාව ආකර්ෂණය කරගැනිම ස`දහා වෙළ`ද දැන්වීම් වලින් අපට කියන්නේ අප ඉහතින් විස්තර කල කථාන්දරයයි. මේ කථාන්දර අපට කීම ස`දහා ඔවුන් න`එ නිලියන්ද, ක්රිකට් ගහන හාදයන්ද, ඊනියා සුපර් ස්ටාර්ලාද, මිසිස් පෙරේරලාද, ඊනියා විද්යාඥයන්ද, සුපිරි මොල ඇති අයින්ස්ටයින්ටත් වඩා ඉක්මනින් ගණිත ගැට`එ විස`දන අරුම පුදුම දරුවන්ද, ඊනියා සෞඛ්ය වෘතිකයන්ද යොදාගනියි. රූපවාහිනිය ඇතු`එ ජනප්රිය ජනමාධ්ය ඔස්සේ එම චරිත යොදාගනිමින් මේවා අපට කියන්නට ඔවුන් රුපියල් කෝටි ප්රකෝටි ගණනක් වැයකරයි. නවසිලන්තයෙන් අප රටට කිරිපිටි ගෙන්වන සමාගමේ ප්රචාරක වියදම පමණක් රුපියල් මිලියන 5000 ක් බව පැවසෙයි. ප්රචාරයට එතරම් මුදල් වියදම් කරන විට මේවාට රැවටී අපේ රටේ මිනිසුන් මේවා මිලදී ගෙන ඔවුන්ට උපයාදෙන ලාභය කොතරම් ඉහළ අගයක් ගනීවිද?
ඔවුන් මෙහිදී කරන්නේ කුමක්ද යන්න අවබෝධ කරගැනීම ස`දහා අපි සරල තර්ක බුද්ධිය භාවිතා කළ යුතුය. අප උදාහරණයට ගත් පවුලේ ආදායම් උපයන රැකියාවක් කරන්නේ පියා පමණි. කිරිපිටි යනු කිසිසේත්ම නිවැරදි පෝෂණයට අවශ්ය දෙයක් නොවේ. නමුත් මෙම පියා වැරදි අවබෝධය නිසා හෝ පවුලට පෝෂණය ලබාගැනීම ස`දහා කිරිපිටි ගෙනයන්නේ යෑයි සිතමු. ලෝක වෙළෙඳපොලේ, කිරිපිටි නිපදවන රටවල් වල වෙළ`දපොලේ මෙන්ම ලංකාවේ වෙළ`දපොලේත් තිබෙන්නේ එක කිරිපිටි ජාතියක් පමණයි නම් මේ අහිංසක තාත්තා වරකට කඩෙන් ගෙනයන්නේ එක කිරිපිටි පැකැට්ටුවකි. නමුත් නිෂ්පාදන සමාගම් අප ඉහතින් කී පරිදි යොදාගත හැකි සියලු චරිතද සියලු මාධ්යයද යොදාගනිමින් පවුලේ හත් දෙනාට අනිවාර්යයෙන්ම පැකැට් 7 ක් මිලදී ගත යුතු බව පවසයි.
අති විශේෂ පැකැට් මිලදී නොගතහොත් දරුවන්ගේ මොලේ නොවැඩෙන බව මෙම සමාගම් පවසයි. මේ ලෝකෙ ඉන්න මොන තාත්තද කැමති වෙන්නෙ තමන් ජාතක කරපු දරුවන්ගෙ මොලේ නැතිවෙනවට. ඉතින් කොහෙන් හරි සල්ලි හොයාගෙන දරුවන්ගෙ මොලේ වැඩෙන කිරිපිටි වර්ග ගෙදරට ගෙන යා යුතුයි. ඊළ`ගට මේ සමාගම් කියනව අධි කැල්සියම් කිරිපිටි බිව්වෙ නැත්නම් වයසක කාන්තාවන්ගෙ ඇට ටික කුඩේ කුඩු කියල. ඉතින් කොයි පුතාද කැමති වෙන්නෙ තමන් වදපු හදපු අම්මගෙ ඇට ටික කුඩේ කුඩු වෙනවට. කොහෙන් හරි සල්ලි හොයාගෙන අම්මටත් අධිකැලිසියම් කිරිපිටි ගෙනහිල්ල දෙයි.
පියා කොහෙන් හරි සල්ලි හොයාගෙන 7 දෙනාට නියමිත කිරිපිටි පැකැට් වර්ග 7 ගෙදර ගෙනගියා යෑයි සිතමු. ඊළ`ගට මෙම සමාගම් කියන්නේ කුමක්ද? බත් ඇතු`එ ස්වභාවික ආහාරවලින් ඇත් වී හැකි උපරිමයෙන්, අවම වශයෙන් දවසට දෙවරක් වත් මෙම කිරිපිටි දියකර සීනිත් දමා බොන්නට යෑයි කියාය. බොන වාර ගණන වැඩි කළ තරමට සමාගමේ කරල පැහෙන්නේය. මල්ල පිරෙන්නේය. සමාගමේ අවම නිර්දේශය වන දවසට දෙවරක් මේ ගෙදර අය කිරිපිටි බොනවා යෑයි සිතමු. එක් පැකට් එකකින් සෑදිය හැක්කේ කිරි වීදුරු 16 ක් පමණි. එනම් පැකැට් එකක් එක් අයෙකුට ප්රමාණවත් වන්නේ දවස් 8 කට පමණි. එවිට එක් අයෙකුට මසකට අවම වශයෙන් පැකට් 4 ක් වැයවෙයි. එවිට කිරිපිටි සමාගම කියන පෝෂණය අවමයෙන් ලබාගැනීම ස`දහා මෙම පවුලට පියා මසකට කිරිපිටි පැකට් 28 ක් ගෙදර ගෙන යා යුතුය.
මෙම සෑම අති විශේෂ කිරිපිටි පැකැට්ටුවක්ම සාමාන්ය පැකට් එකක් මෙන් කීප ගුණයක් මිල වන නිසා මෙම කිරිපිටි පැකට් 28 ගැනීම ස`දහා පවුලේ එකම රැකියාව කරන පියා රුපියක් 15000 ක් වත් අවම වශයෙන් වැයකළ යුතුය. ඒ ස`දහා ඔහුගේ ආදායම මදිය. එවිට ඔහුට ප්රධාන රැකියාවට අමතරව තවත් අර්ධකාලින රැකියාවක් කිරීමට සිදුවේ. රජයේ සේවකයෙක් නම් අකමැත්තෙන් හෝ අල්ලස් ගැනීමට සිදුවේ. ගමක ස්ථිර රැකියාවක් නැති කෙනෙකුට නම් කසිප්පු පෙරීමට හෝ හොරකම් කිරීමට සිදුවෙයි. මක් නිසාද යත් කුමන අපරාධයකින් හෝ මුදල් සොයාගෙන තමාගේ පවුලට කිරිපිටි සමාගම් කියන පෝෂණය ලබාගන්නේ නැතිව ගැලවිල්ලක්, බේරිල්ලක් නැති බැවිණි.
එසේනම් මෙම දුෂ්ඨ කිරිපිටි සමාගම් සමාජ විරෝධී කටයුතු වලටත් මෙරට අහිංසකයන් පොළඹවන අයුරු දැන් ඔබට පැහැදිලියි නේද? එවන් සමාජ විරෝධී කටයුතු වලට ඔවුන් සමාජය පොළඹවන්නේ එසේ පෙලඹෙන අයට තවත් විනාශයක් විනා සත පහකවත් ප්රයෝජනයක් නොලැබෙද්දීය.
මේ කර ඇත්තේ කුමක්ද? මේක බිව්වෙ නැත්නම් උඹලගෙ දරුවන්ට මොලේ නෑ, මේක බිව්වෙ නැත්නම් උඹලගෙ ඇට කුඩේ කුඩුමයි, මේක බිව්වෙ නැත්නම් උඹලට මේ මාරාන්තික ලෙඩේ හැදෙනවමයි කියල, මේ රටේ ජනතාව බියවද්දල ත්රස්තවාදී ක්රමෝපායන් පාවිච්චි කරල එක කිරිපිටි පැකට් එකක් අරගෙන යන ගෙදරට කිරිපිටි පැකට් 7 ක් එකවර අනිවාර්යයෙන්ම අරගෙන යා යුතු තැනට වැඩ කටයුතු සිද්ධ කිරිමයි. ඊළ`ගට මේ හැම පැකැට් එකක්ම සාමාන්ය කිරිපිටි පැකට් එකක් වගේ කීප ගුණයක් මිල වැඩියි. එවායින් ඔවුන් තියාගන්නා ලාභය අනිවාර්යයෙන්ම ඊටත් වඩා වැඩියි.
එහෙමනම් ඇත්තටම මේ කරල තියෙන්නෙ මොකක්ද? සාමාන්ය කිරිපිටි විකුණල ඔවුන්ට උපයාගත හැකි ලාභය වගේ විසි තිස් ගුණයක් ලාභය වැඩිකරගැනීම පමණයි. එහෙම නම් ඔවුනගේ පෝෂණ වි-ජාව (විද්යාව නොවේ) සහ අති විශේෂ කිරිපිටි සූත්තරය (සූත්රය නොවේ) කරල තියෙන එකම දෙය විසි තිස් ගුණයකින් ඔවුන්ගේම ලාභය වැඩිකරල දීම පමණයි. අපේ රටේ මිනිස්සුන්ට ලැබෙන්නෙ තව තවත් ලෙඩ වීමටත් තව තවත් දුප්පත් විමටත් තව තවත් සමාජ විරෝධී කටයුතු වල නිරත වීමටත් පමණයි.
මෙම අති විශේෂ කිරිපිටි වල කිසිදු අතිවිශේෂයක් තබා විශේෂයක් වත් නැති බවත් එවායේ ඇත්තේ කිරිපිටි මහ බොරුවේ තවත් වර්ධනීය අවස්ථාවක් පමනක් බවත් අපි මේ රටේ ජනතාවට දැන් වසර දහයක පමණ සිට කියා දෙන්නෙමු. මීට වසර හතකට පෙර මේ රටේ ජාතික පුවත්පත් කීපයක් උපයෝගී කරගෙන අප එළිදැක්වූ සංවාදයේදීද අපි මෙම අති විශේෂ කිරිපිටි සියල්ලෙන්ම කරන මහා බොරුව මහා ගොනාට ඇන්දවීම මේ රටේ ජනතාවට පහදා දුන්නෙමු.
කිරිපිටි සමාගමකට හෝ ඔවුන් වෙනුවෙන් පෙනීසිටින කිසිම ඊනියා වෘත්තිකයෙකුට හෝ අපට එරෙහිව වචනයක හෝ තර්කයක් ඉදිරිපත් කළ නොහැකි වූයේ මේ රටේ ජනතාව කෙරෙහි සැබෑ ආදරයෙන්, කරුණාවෙන්, මෛත්රියෙන් අප පෙන්වා දුන් දේවල් එතරම්ම පිරිසිදු පැහැදිලි නොකිලිටි සත්ය වූ බැවිණි.
අති විශේෂ කිරිපිටි සෑම එකක්ම නිර්මානය කර තිබෙන්නේ ඔවුන් කියන විදිහට කිරිපිටි වලට අරුම පුදුම සුවිශේෂී ගුණ සහිත සංයෝග හෝ පෝෂ්ය පදාර්ථ එකක් හෝ කීපයක් එකතු කිරීම මගිනි. සිරුරට අවශ්ය පෝෂ්ය පදාර්ථ ලබාගැනීමට ඇති සුදුසුම ක්රමය වන්නේ ඒ ඒ පෝෂ්ය පදාර්ථයන් බහුල ආහාර භාණ්ඩ සියල්ලෙන්ම අවශ්ය පංගු ප්රමාණය ලබාගැනීමයි. පෝෂණය පිළිබ`ද නවතම විද්යාත්මක පිළිගැනීමද එයයි. එක් එක් රට අනුව එවැනි ආහාර භාණ්ඩ 6 කට හෝ 5 කට බෙදා ඇත.
නමුත් කිරිපිටි සමාගම් කියන්නේ පෝෂ්ය පදාර්ථ රාශියක් එක් කර ඇති තම සමාගමේ අතිවිශේෂ කිරිපිටි බීමෙන් පෝෂණය ලබාගන්නා ලෙසටය. දරුවන්ටද එසේ පෝෂණය ලබා දෙන ලෙසය. එක් ආහාරයකට තවත් පෝෂ්ය පදාර්ථ කිපයක් එකතු කරගෙන පෝෂණය ලබාගැනීම ඉතාම යල් පැන ගිය සංකල්පයකි. එය කිසිසේත්ම සුදුසු ක්රමයක් නොවන නිසාත් එමගින් පෝෂණ සමතුලිතතාවය බරපතළ අයුරෙන් බි`දවැටෙන නිසාත් නූතන පෝෂණ විද්යාඥයන් උපදෙස් දෙන්නේ සියලුම ආහාර භාණ්ඩ වලින් සිරුරට අවශ්ය පංගු ප්රමාණය ගැනීමටය. එවිට කිසිම පෝෂ්ය පදාර්ථයක් ඌණ නොවී ස්වභාවික අයුරින් තිරසාර පදනමක් යටතේ සිරුරට ලැබෙයි.
අනෙක් අතට අතිවිශේෂ කිරිපිටි වර්ගවලට එක් කර ඇතැයි පැවසෙන විටමින් වර්ග ඇතු`එ පෝෂ්ය පදාර්ථයන් ස්වභාවික ආහාර තුළ සකස් වූ ඒවා නොව කර්මාන්තශාලා තුළ කෘත්රීමව නිෂ්පාදනය කරන ලද ඒවාය. එසේ නිපදවන ලද කෘත්රීම පෝෂ්ය පදාර්ථවල ජෛව උපයෝගීතාවය (Bioavailability) ඉතාම අවම මට්ටමක පවතී. එම නිසා කිරිපිටි පැකට්වල ඔවුන් තිබෙනවා යෑයි කියන විටමින් ඇතු`එ පෝෂ්ය පදාර්ථ ප්රමාණය සිරුරට කිසිසේත්ම ප්රයෝජනයට ගත නොහැකිය. එමගින් ප්රයෝජනයට ගැනෙනවා නම් ගැනෙන්නේ ඉතා කුඩා ප්රමාණයක් පමණි. ඒ අනුව සිරුරට 100% ක්ම ගැළපෙන නියම (Original) විටමින් ඇතු`එ පෝෂ්ය ප්රධාර්ත ඇත්තේ ස්වභාවික ආහාරවලය. කිරිපිටිවලට එකතුකර තිබෙනවානම් ඇත්තේ කෘත්රීමව නිපදවූ බාල (Secondhand) පෝෂ්ය ප්රධාර්ථයන්ය.
ඒ අනුව ඉතා යල් පැනගිය පෝෂණ මූලධර්ම භාවිතා කරමින් බාල පෝෂ්ය පදාර්ත ආහාරවලට එක්කර අධික ලාභයක් තබාගෙන විකිණීම කිසිසේත්ම පෝෂණ විද්යාව නම් විය නොහැකිය. එය බරපතළ පෝෂණ මිත්යාවකි. නමුත් එම බරපතළ පෝෂණ මිත්යාව කිරිපිටි සමාගම් ලෝකවාසී අසරණයන් සුරාකා ගොඩනගාගෙන ඇති ප්රාග්ධන බලයෙන් මෙහෙයවන ප්රචාරක ත්රස්තවාදයෙන් ජනතාව ඉදිරියේ පෝෂණ විද්යාව බවට වෙස්ගන්වා ඇත.
මෙරට පාරිභෝගික ජනතාව දැන්වත් මේ බව මැනවින් තේරුම් ගෙන කිරිපිටි තරම් ප්රශ්නකාරී ආහාරයක් නැති බව මැනවින් ඔප්පු වී ඇති මේ යුගයේ එසේම කිරිපිටි මිලද බෙහෙවින්ම වැඩි කර ඇති මේ යුගයේ කිරිපිටි වලින් මෙන්ම අතිවිශේෂ කිරිපිටි වලින්ද මිදෙන්නට අදිටන් කර ගත යුතුය. ඒ ස`දහා අවශ්ය සිය`එ මග පෙන්විම් අප විසින් සිදුකර ඇත.
වෛද්ය පාලිත සමන් ජයකොඩි
http://www.divaina.com/2014/02/23/feature08.html
සබැඳි ලිපි කිහිපයක් -
[
දුම්වැටිවලට වඩා කිරිපිටි භයානකයි. මිල වැඩිකරන්නත් එපා. ගෙන්වන්නත් එපා – රජයේ වෛද්යවරුhttp://denethharinna.blogspot.com/2014/01/blog-post_5.html
රට පිටි කිරි වලට ආලේ - ඇයි තවම ගොන් රාළේhttp://denethharinna.blogspot.com/2014/01/blog-post_7667.html
ෆොන්ටෙරා සමාගම නිපදවන කිරිපිටි නොවන කිරිපිටිhttp://denethharinna.blogspot.com/2013/09/blog-post_6902.html
පිටි කිරිත් එපා - දියර කිරිත් එපාhttp://denethharinna.blogspot.com/2013/08/blog-post_1228.htmlකිරි, මෙලමයින් සහ DCD - ඇත්ත මොකක්ද?http://denethharinna.blogspot.com/2013/08/dcd.html
ඉතා වැදගත් කියවිය යුතු ලිපියක් - දිවි නසා ගන්නට ඕන නම් කිරිපිටි බිව්වට කමක් නෑ! - වෛද්ය පාලිත සමන් ජයකොඩිhttp://denethharinna.blogspot.com/2013/08/blog-post_9700.htmlදේශීය කිරිපිටි නිෂ්පාදනය ඉහළ නැංවීම අර්බුදයට විසඳුමයිhttp://denethharinna.blogspot.com/2013/08/blog-post_6292.html
]
1 comments:
Dr Jayakodi can you please provide research work where Milk Powder is the source for Cholestrol?
Appreiciate if you could also provide verified sources for all the claims you make such as "කිරිපිටිවලට එකතුකර තිබෙනවානම් ඇත්තේ කෘත්රීමව නිපදවූ බාල (Secondhand) පෝෂ්ය ප්රධාර්ථයන්ය."
Otherwise we will have to think that you are just another person who is seeking to be famous
Post a Comment